Erwtensoep voor helft van de prijs thuisbezorgd wanneer de winter tegenvalt

29-11 13:41 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM - Unilever en Too Good To Go gaan producten die niet meer via de supermarkt verkocht kunnen worden tegen de helft van de prijs thuisbezorgen. Unilever, producent van onder andere Unox, Conimex, Knorr en Calvé, werkt al langer samen met Too Good To Go. Beide partijen zetten nu de volgende stap in hun samenwerking.

Het gaat niet om soep, worst of pindakaas die over de datum is, maar wel om producten die Unilever niet meer via de supermarkt verkocht krijgt. "Bijvoorbeeld een seizoensproduct als erwtensoep. Wanneer het geen koude winter is, wordt daar minder van afgenomen dan is geproduceerd", aldus een woordvoerder van Unilever tegen Nu.nl.

Het gaat sowieso om houdbare producten die nog minstens een week tot een paar maanden goed zijn. "Het kan ook gaan om een product waarvan de naam wordt veranderd of waarbij een foutje op het etiket staat."

Bij Too Good To Go is het al langer mogelijk om pakketten te bestellen met producten die anders zouden worden weggegooid. Deze producten haal je dan op bij een restaurant, bakker of supermarkt. Met de nieuwe samenwerkingsvorm met Unilever bezorgt Too Good To Go voortaan ook aan huis met een landelijke dekking.

Het is de bedoeling dat in de toekomst meer voedselproducenten zich aansluiten bij het initiatief.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
26 jan Transport Albert Heijn steeds duurzamer
26 jan Danish Crown: varkensvleesmarkt zwaar onder druk
26 jan Alcoholvrij bier wint terrein in Nederland
26 jan SVO vakopleiding food en Kobus P&O openen VR-opleidingslocatie
26 jan FNV bereikt akkoord met Refresco over loonsverhoging
26 jan Waarom digitale transformatie in de voedingsindustrie noodzakelijk en dringend is
26 jan Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
25 jan Onbemand bezorgwagentje van Colruyt levert eerste boodschappen aan huis
25 jan Westland Kaas neemt het merk 'Kees' over: een nieuwe variant op kaas
25 jan 50.000 kinderen eten spelenderwijs gezonder op de buitenschoolse opvang
25 jan Tot 11% prijsstijging in minder dan een jaar tijd bij maaltijdboxen
25 jan Ausnutria partner in 'Rethink waste challenge' aan Wageningen Universiteit
25 jan Jumbo haalt leverkaas uit schappen
25 jan Ruim 37% van de werknemers in de vleessector werkt via een uitzendbureau
25 jan FSSC en het implementeren van een voedselveiligheidscultuur: De drie C's
25 jan Het beknopte softwareoverzicht voor de voedingsindustrie
25 jan Procesoptimalisatie in de voedingsindustrie volgens Bizerba
24 jan Haalbaarheidsonderzoek naar eerste kweekvleesboerderij
24 jan M&M's doet chocolaatjes uit reclame in de ban na rel in VS
24 jan Crisp neemt maaltijdboxenbedrijf De Krat over
24 jan Meer dan 500 voedingsbedrijven moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen
24 jan Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
24 jan Wilt u Lead Auditor FSSC/ISO 22000 worden?
23 jan Helft werkgevers niet klaar met definitieve aanvraag NOW
23 jan Consument besteedt 36% meer aan biologisch
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?