Bij COOP Zwitserland zijn de boodschappen maar 1,2 procent duurder geworden
bron: FoodPro Network
BASEL - COOP Zwitserland zag het aantal verkopen teruglopen door de heropening van de horeca na corona. Omdat de prijzen maar een klein beetje stegen, daalde hierdoor de omzet van de supermarkttak van COOP van 12 miljard frank naar 11,6 miljard frank (11,8 miljard euro).
Zwitserland heeft geen foodinflatie
Zwitserland heeft niet te maken met de snelle stijging van de prijzen voor boodschappen. COOP Zwitserland heeft zelf berekend dat het prijsniveau over het hele assortiment, exclusief brandstoffen, 1,2% hoger is geworden. Het Zwitserse statistiekenbureau heeft berekend dat boodschappen 2,8% duurder zijn geworden en alcoholische dranken 2,3%.
"Dit geeft aan dat we ons met succes inzetten voor eerlijke prijzen voor onze klanten", aldus COOP Zwitserland. Het budgethuismerk werd afgelopen jaar uitgebreid en in AGF werden zelfs prijzen verlaagd bij de supermarktketen.
Online groeide COOP Zwitserland het afgelopen jaar wel. Coop Zwitersland meldt een stijging van de omzet met 8,4%.
Foto: FoodPro Network
Laatste nieuws
-
08 mei Uber blijft profiteren van vraag naar maaltijden en taxiritjes
-
08 mei Productie van voedingsindustrie nam in eerste kwartaal met 3,8% af
-
08 mei Winst Ahold Delhaize daalt door reorganisatie België
-
08 mei AB InBev verdient meer door duurder bier
-
08 mei Aviko zette stappen in verduurzaming
-
08 mei Codrico stopt met vermalen van maïs
-
08 mei Albert Heijn wil witte eieren binnen Beter voor natuur & boer-programma
-
08 mei Onderzoek naar eiwit-smaakinteracties in vleesvervangers
-
08 mei Leveranciersbeheersing in 3 stappen
-
07 mei Bergfood neemt Brugel Food Products over
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan