Westland Kaas neemt het merk 'Kees' over: een nieuwe variant op kaas

25-01 14:29 | bron: FoodPro Network

HUIZEN - Westland Kaas neemt het merk ‘Kees’ over en voegt hiermee een deels plantaardige variant op kaas met een unieke receptuur aan haar portfolio toe. Deze overname past goed bij de ondernemersgeest, creativiteit en eigenzinnige manier van zakendoen die Westland als familiebedrijf kenmerkt. Dat meldt Westland Kaas in een persbericht.

Westland is voortdurend op zoek naar manieren om de smaak en receptuur van haar ambachtelijke kazen te verfijnen. Zo creëerde zij met Maaslander de eerste zoutarme kaas en staan vakmanschap en vindingrijkheid centraal in de zoektocht naar de bekroonde smaak van Old Amsterdam. Old Amsterdam 48+ en Old Amsterdam Geit behaalden in deze maand de hoogst mogelijk score bij de Duitse DLG Awards; een uitzonderlijke prestatie die goed was voor een gouden DLG-Award. Tijdens de Superior Taste Awards vielen meerdere varianten van Old Amsterdam kort geleden ook in de prijzen.

De samenwerking met Those Vegan Cowboys, waarin vegan alternatieven voor kaas worden ontwikkeld, past naadloos in deze traditie van creativiteit en vernieuwing. Met ‘Kees’ voegt Westland Kaas een bijzonder merk - een variant op kaas met een uniek recept - aan haar aanbod toe. ‘Kees’ heeft een speciale receptuur en is gemaakt van magere koemelk. Het procedé is vergelijkbaar met dat van het maken van Goudse kaas. Alleen zijn bij ‘Kees’ de zuivelvetten vervangen door plantaardige oliën die rijk zijn aan onverzadigde vetzuren. Hiermee is ‘Kees’ een variant op kaas die deels plantaardig is, 50% minder verzadigde vetten bevat en daarmee goed is voor je cholesterol.

“We zijn erg blij dat we ons portfolio, met merken als Old Amsterdam en Maaslander, kunnen verrijken met ‘Kees’,” vertelt Ronald van Zetten, CEO a.i. van Westland Kaas. “Bij Westland hebben we een passie voor ondernemerschap, gericht op het steeds verbeteren van de smaak en receptuur van onze producten. Deze overname brengt ons opnieuw dichter bij onze missie, waarbij we het leven beter willen laten smaken, door zo veel mogelijk mensen te laten genieten van de heerlijkste kaas op een duurzame manier.” Marc van Wanroij, mede-oprichter van Keesmakers, geeft aan: “Ik ben blij dat het merk Kees in goede handen is bij Westland Kaas en heb er vertrouwen in dat Kees op deze manier voor consumenten beschikbaar blijft.”

Over Westland Kaas

Westland Kaas - eigenaar van de ambachtelijke merken Maaslander, Old Amsterdam en Trenta - Kaas gelooft dat genieten ván het leven perfect samengaat met het bouwen áán een beter leven. Zij beschouwt het dan ook als haar missie om het leven steeds beter te laten smaken. Dit doet zij door steeds nieuwe banen te betreden, krachten te bundelen, het voortouw te nemen en dit op een vindingrijke, ondernemende en optimistische manier te doen.

Over Kees

Marc van Wanroij en Gijs Jansen begonnen ‘Kees’ onder de naam ‘Keesmakers’.  Het concept werd uitgedacht op een zolderkamer en in 2011 hebben Marc en Gijs 'Kees' in Nederland geïntroduceerd bij de kaaswinkels, supermarkten en ziekenhuizen.  





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
26 jan Transport Albert Heijn steeds duurzamer
26 jan Danish Crown: varkensvleesmarkt zwaar onder druk
26 jan Alcoholvrij bier wint terrein in Nederland
26 jan SVO vakopleiding food en Kobus P&O openen VR-opleidingslocatie
26 jan FNV bereikt akkoord met Refresco over loonsverhoging
26 jan Waarom digitale transformatie in de voedingsindustrie noodzakelijk en dringend is
26 jan Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
25 jan Onbemand bezorgwagentje van Colruyt levert eerste boodschappen aan huis
25 jan Westland Kaas neemt het merk 'Kees' over: een nieuwe variant op kaas
25 jan 50.000 kinderen eten spelenderwijs gezonder op de buitenschoolse opvang
25 jan Tot 11% prijsstijging in minder dan een jaar tijd bij maaltijdboxen
25 jan Ausnutria partner in 'Rethink waste challenge' aan Wageningen Universiteit
25 jan Jumbo haalt leverkaas uit schappen
25 jan Ruim 37% van de werknemers in de vleessector werkt via een uitzendbureau
25 jan FSSC en het implementeren van een voedselveiligheidscultuur: De drie C's
25 jan Het beknopte softwareoverzicht voor de voedingsindustrie
25 jan Procesoptimalisatie in de voedingsindustrie volgens Bizerba
24 jan Haalbaarheidsonderzoek naar eerste kweekvleesboerderij
24 jan M&M's doet chocolaatjes uit reclame in de ban na rel in VS
24 jan Crisp neemt maaltijdboxenbedrijf De Krat over
24 jan Meer dan 500 voedingsbedrijven moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen
24 jan Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
24 jan Wilt u Lead Auditor FSSC/ISO 22000 worden?
23 jan Helft werkgevers niet klaar met definitieve aanvraag NOW
23 jan Consument besteedt 36% meer aan biologisch
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?