Vreugdenhil start met productie geitenmelkpoeder
bron: FoodPro Network
PUTTEN - Vreugdenhil Dairy Foods produceert vanaf nu ook melkpoeder van geitenmelk in haar specialiteitenfabriek in Putten. De poeders worden vooralsnog gemaakt voor de Aziatische en Amerikaanse markt, waar de geitenmelkpoeder wordt verwerkt in de kaas- en kindervoedingsindustrie. De geitenmelk koopt Vreugdenhil voorlopig aan bij partners in Nederland, zodat er gebouwd kan worden aan een relatie met de klanten en het volume.
Vorig jaar februari kocht Vreugdenhil Dairy Foods de fabriek in Putten en sinds april 2022 is er geïnvesteerd om de kwaliteit op het juiste niveau te brengen. De fabriek leent zich bijzonder goed voor de productie van speciaalproducten, vanwege de grootte van de droogtorens. De grootste toren kan zo’n 1.000 kg per uur produceren en de kleinste toren 50-100 kg per uur.
Geitenmelk is licht verteerbaar doordat het eiwit een andere samenstelling heeft dan koemelk, waardoor het met name populair is in Aziatische landen. De productie van geitenmelkpoeder stelt dan ook hoge eisen aan hygiëne en reiniging van de machines omdat het product vrij moet zijn van koemelk.
Na een aanzienlijke testperiode gaat de fabriek in Putten vanaf nu commercieel draaien. Business Development Director Patrick Besten geeft alvast een doorkijkje naar de toekomst: “Naast geitenmelk gaan we ook biologische melk verwerken en we kijken we naar mogelijkheden om plantbased producten te verwerken. De schaal van de fabriek leent zich bij uitstek om nieuwe producten te ontwikkelen, die vervolgens opgeschaald kunnen worden naar onze grotere fabrieken in Gorinchem of Scharsterbrug.”
Bron: Vreugdenhil Dairy Foods
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan