Unilever: 'Out-of-stock' jaagt 40 procent klanten weg
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM - Het Nee-verkopen leidt in 40 procent van de gevallen tot geen aankoop of een aankoop van het product elders. Aldus onderzoek van Unilever. Uit de cijfers van Unilever blijkt dat 9 procent van de klanten geen product koopt bij geen voorraad in het schap. Ruim 30 procent gaat het gewenste product ergens anders kopen. Gemiddeld zes procent van de producten zijn wel eens niet op voorraad.
De cijfers betekenen ook dat in 60 procent van de gevallen de omzet toch in de winktel blijft. Volgens Pieter Olierook van Unilever koopt de consument in 26 procent van de gevallen een product van een ander merk, circa 15 procent stelt de aanschaf van het product uit en 19 procent koopt een andere variant van hetzelfde merk.
Olierook benadrukte tevens het belang van de vertaling van schappenplannen naar de winkelvloer. ‘Daar zitten veel en grondige analyses achter. We zien dat ze niet altijd goed zijn uitgevoerd. Dat producten ontbreken of dat het verkeerde product achter het juiste schapkaartje staat.’
Bron: Unilever
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan