Nederlanders eten weer meer brood, maar zelfbakhype lijkt voorbij
bron: FoodPro Network
DONGEN - Nederlanders eten weer meer brood en de zelfbakhype lijkt voorbij. Dit valt te concluderen op basis van cijfers van IRI en GfK.
Marktonderzoeker IRI meldt dat de verkopen van brood weer licht stijgen na een daling sinds 2012. Het imago van brood had werd slachtoffer van de zogenaamde 'Broodbuik' en De Voedselzandloper die brood aan allerlei welvaartsziekten koppelden. Daarnaast kwamen gluten in kwaad daglicht te staan.
Hoewel er (tot dit jaar) minder brood verkocht werd, steeg wel de verkoop van authentiek bereid brood zonder toevoegingen.
Heel Holland Bakt
Volgens marktonderzoeksbureau GfK worden er verhoudingsgewijs minder bakmixen verkocht. Het afgelopen jaar gaf een gemiddelde huishouden 13 euro aan bakmixen en verse deegwaren uit. Dat is een euro minder dan het voorafgaande jaar.
Verse deegwaren
Op het gebied van bakken met verse deegwaren is er wel een positieve trend te zien. Volgens onderzoeksbureau Nielsen steeg de omzet van onder andere pizzadeeg en bladerdeeg het afgelopen jaar met 5%.
Laatste nieuws
-
26 apr Kabinet legt keuzes voor aan Kamer voor suikertaks op frisdranken
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemeniƫ
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan