Nederlanders eten weer meer brood, maar zelfbakhype lijkt voorbij

01-06 06:07 | bron: FoodPro Network

DONGEN - Nederlanders eten weer meer brood en de zelfbakhype lijkt voorbij. Dit valt te concluderen op basis van cijfers van IRI en GfK.

Marktonderzoeker IRI meldt dat de verkopen van brood weer licht stijgen na een daling sinds 2012. Het imago van brood had werd slachtoffer van de zogenaamde 'Broodbuik' en De Voedselzandloper die brood aan allerlei welvaartsziekten koppelden. Daarnaast kwamen gluten in kwaad daglicht te staan.

Hoewel er (tot dit jaar) minder brood verkocht werd, steeg wel de verkoop van authentiek bereid brood zonder toevoegingen.

Heel Holland Bakt

Volgens marktonderzoeksbureau GfK worden er verhoudingsgewijs minder bakmixen verkocht. Het afgelopen jaar gaf een gemiddelde huishouden 13 euro aan bakmixen en verse deegwaren uit. Dat is een euro minder dan het voorafgaande jaar.

Verse deegwaren

Op het gebied van bakken met verse deegwaren is er wel een positieve trend te zien. Volgens onderzoeksbureau Nielsen steeg de omzet van onder andere pizzadeeg en bladerdeeg het afgelopen jaar met 5%.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
26 jan Transport Albert Heijn steeds duurzamer
26 jan Danish Crown: varkensvleesmarkt zwaar onder druk
26 jan Alcoholvrij bier wint terrein in Nederland
26 jan SVO vakopleiding food en Kobus P&O openen VR-opleidingslocatie
26 jan FNV bereikt akkoord met Refresco over loonsverhoging
26 jan Waarom digitale transformatie in de voedingsindustrie noodzakelijk en dringend is
26 jan Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
25 jan Onbemand bezorgwagentje van Colruyt levert eerste boodschappen aan huis
25 jan Westland Kaas neemt het merk 'Kees' over: een nieuwe variant op kaas
25 jan 50.000 kinderen eten spelenderwijs gezonder op de buitenschoolse opvang
25 jan Tot 11% prijsstijging in minder dan een jaar tijd bij maaltijdboxen
25 jan Ausnutria partner in 'Rethink waste challenge' aan Wageningen Universiteit
25 jan Jumbo haalt leverkaas uit schappen
25 jan Ruim 37% van de werknemers in de vleessector werkt via een uitzendbureau
25 jan FSSC en het implementeren van een voedselveiligheidscultuur: De drie C's
25 jan Het beknopte softwareoverzicht voor de voedingsindustrie
25 jan Procesoptimalisatie in de voedingsindustrie volgens Bizerba
24 jan Haalbaarheidsonderzoek naar eerste kweekvleesboerderij
24 jan M&M's doet chocolaatjes uit reclame in de ban na rel in VS
24 jan Crisp neemt maaltijdboxenbedrijf De Krat over
24 jan Meer dan 500 voedingsbedrijven moeten nog definitieve berekening NOW aanvragen
24 jan Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
24 jan Wilt u Lead Auditor FSSC/ISO 22000 worden?
23 jan Helft werkgevers niet klaar met definitieve aanvraag NOW
23 jan Consument besteedt 36% meer aan biologisch
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?