Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten

bron: FoodPro Network
PARIJS - Carrefour heeft een coalitie gevormd met de 7 grote voedingsfabrikanten Danone, Unilever, Groupe Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Santé en Savencia met als doel om tegen 2026 voor 3 miljard euro omzet uit plantaardige producten te genereren. Carrefour zet daarbij in op 500 miljoen euro. Met de oprichting van de coalitie spelen de deelnemers in op de groeiende interesse en vraag van consumenten en aan de noodzaak om de CO2-voetafdruk van voedsel te verminderen. Dat meldt Agroberichten Buitenland.
De coalitie gaat een stuurgroep oprichten met vertegenwoordigers van de 8 deelnemende bedrijven. Deze stuurgroep zal regelmatig samenkomen om collectieve commerciële acties te definiëren en de resultaten te meten. De belangrijkste doelstellingen van de coalitie zijn:
- Het lanceren van nieuwe plantaardige producten;
- Het testen van nieuwe smaken en aroma's testen;
- Het organiseren van promotie-evenementen;
- Ideeën voor recepten aandragen bij consumenten om hen te helpen nieuwe producten te bereiden;
- De discussie aangaan over de beste praktijken om plantaardige producten te ontwikkelen.
Meer over
Laatste nieuws
-
07 jul Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten
-
07 jul Hoe een ERP voor voedselproductie de 6 belangrijkste stappen in de productie van producten vergemakkelijkt
-
04 jul ACM keurt overname Frisian Egg goed
-
04 jul Supermarkten maken schapruimte vrij voor shakes en eiwitrepen
-
04 jul Optimaliseer wereldwijd receptbeheer voor consistentie en kwaliteit
-
04 jul Belang van goede ketenborging
-
03 jul Arla investeert 59,4 miljoen in extra productiecapaciteit voor roomkaas
-
03 jul Jumbo merkt dat nieuwe koers werkt, hogere omzet en meer klanten
-
03 jul Danone rondt de overname van Kate Farms af
-
03 jul Douwe Egberts in conflict met supermarkten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan