Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten
bron: FoodPro Network
PARIJS - Carrefour heeft een coalitie gevormd met de 7 grote voedingsfabrikanten Danone, Unilever, Groupe Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Santé en Savencia met als doel om tegen 2026 voor 3 miljard euro omzet uit plantaardige producten te genereren. Carrefour zet daarbij in op 500 miljoen euro. Met de oprichting van de coalitie spelen de deelnemers in op de groeiende interesse en vraag van consumenten en aan de noodzaak om de CO2-voetafdruk van voedsel te verminderen. Dat meldt Agroberichten Buitenland.
De coalitie gaat een stuurgroep oprichten met vertegenwoordigers van de 8 deelnemende bedrijven. Deze stuurgroep zal regelmatig samenkomen om collectieve commerciële acties te definiëren en de resultaten te meten. De belangrijkste doelstellingen van de coalitie zijn:
- Het lanceren van nieuwe plantaardige producten;
- Het testen van nieuwe smaken en aroma's testen;
- Het organiseren van promotie-evenementen;
- Ideeën voor recepten aandragen bij consumenten om hen te helpen nieuwe producten te bereiden;
- De discussie aangaan over de beste praktijken om plantaardige producten te ontwikkelen.
Meer over
Laatste nieuws
-
03 okt Hessing neemt 50% belang in Heeren Groenten & Fruit
-
03 okt SVO vakopleiding food en Threewise lanceren de Vakschool van de Toekomst
-
03 okt Boerschappen verwacht 49% groei
-
03 okt Jumbo opent twaalfde Jumbo Foodmarkt in Scheveningen
-
03 okt Hapklare innovatie: AI hervormt de voedingsindustrie
-
03 okt Hoe maakt technologie een duurzaam verschil in de voedingsmiddelen- en drankensector?
-
03 okt Stappenplan Ketenborging
-
02 okt PepsiCo neemt Siete Foods over
-
02 okt Vezet bouwt een nieuwe productielocatie in Warmenhuizen
-
02 okt Coca-Cola Europacific Partners wil enkele Duitse vestigingen sluiten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan