Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten

bron: FoodPro Network
PARIJS - Carrefour heeft een coalitie gevormd met de 7 grote voedingsfabrikanten Danone, Unilever, Groupe Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Santé en Savencia met als doel om tegen 2026 voor 3 miljard euro omzet uit plantaardige producten te genereren. Carrefour zet daarbij in op 500 miljoen euro. Met de oprichting van de coalitie spelen de deelnemers in op de groeiende interesse en vraag van consumenten en aan de noodzaak om de CO2-voetafdruk van voedsel te verminderen. Dat meldt Agroberichten Buitenland.
De coalitie gaat een stuurgroep oprichten met vertegenwoordigers van de 8 deelnemende bedrijven. Deze stuurgroep zal regelmatig samenkomen om collectieve commerciële acties te definiëren en de resultaten te meten. De belangrijkste doelstellingen van de coalitie zijn:
- Het lanceren van nieuwe plantaardige producten;
- Het testen van nieuwe smaken en aroma's testen;
- Het organiseren van promotie-evenementen;
- Ideeën voor recepten aandragen bij consumenten om hen te helpen nieuwe producten te bereiden;
- De discussie aangaan over de beste praktijken om plantaardige producten te ontwikkelen.
Meer over
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Nederlander Jochanan Senf wordt topman bij Ben & Jerry's
-
11 jul 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
11 jul Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
-
11 jul Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
10 jul FrieslandCampina breidt distributieafspraken met IMCD uit
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
10 jul Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan