Delhaize brengt lokale producten onder de aandacht
![](https://www.foodpro-network.nl/storage/news/937/conversions/Delhaize-brengt-lokale-producten-onder-de-aandacht-main.jpg)
bron: FoodPro Network
Gedurende de maand mei wordt Delhaize weer even Belhaize. De Belgische supermarktketen brengt zijn 1.600 lokale leveranciers onder de aandacht met een tijdelijke naamswijziging en een verkiezingscampagne.
Het is inmiddels de derde keer dat Delhaize zijn naam in mei tijdelijk wijzigt naar Belhaize. Met het initiatief wil de supermarktketen het belang benadrukken van zijn lokale assortiment en zijn Belgische leveranciers bedanken.
46% van de consumenten hecht groot belang aan lokale voeding bij het boodschappen doen, aldus een studie van iVox in opdracht van Delhaize. 70% van het assortiment in elke winkel is afkomstig van producenten uit eigen land.
Met de campagne Kies lokaal, kies Belhaize verwijst Delhaize naar de komende verkiezingen. Affiches tonen lokale producten met slogans zoals “Yes we canette”, “Pluk de vruchten van ons beleid”, “Dichter bij de burger”, “Voor een betere tomaatschappij” of “Het volkoren heeft gesproken”.
Meer over
Laatste nieuws
-
26 jul Mosa Meat hield eerste proeverij voor gekweekt rundvlees
-
26 jul Ekoplaza gaat samenwerken met chipsproducent FZ Organic Food
-
26 jul McDonald’s wil concurrentie aangaan met Starbucks
-
26 jul Download het e-book: Back to the core in food
-
26 jul IDC-perspectief: hoe Amalthea AI inzet om de opbrengsten en winstgevendheid te verbeteren
-
25 jul Nestlé boekt iets meer omzet
-
25 jul Omzet Unilever stijgt met 4,1 procent
-
25 jul Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
25 jul Oatly verbetert brutomarge
-
25 jul FrieslandCampina blijft last houden van een dalende melkaanvoer
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan