Delhaize brengt lokale producten onder de aandacht

bron: FoodPro Network
Gedurende de maand mei wordt Delhaize weer even Belhaize. De Belgische supermarktketen brengt zijn 1.600 lokale leveranciers onder de aandacht met een tijdelijke naamswijziging en een verkiezingscampagne.
Het is inmiddels de derde keer dat Delhaize zijn naam in mei tijdelijk wijzigt naar Belhaize. Met het initiatief wil de supermarktketen het belang benadrukken van zijn lokale assortiment en zijn Belgische leveranciers bedanken.
46% van de consumenten hecht groot belang aan lokale voeding bij het boodschappen doen, aldus een studie van iVox in opdracht van Delhaize. 70% van het assortiment in elke winkel is afkomstig van producenten uit eigen land.
Met de campagne Kies lokaal, kies Belhaize verwijst Delhaize naar de komende verkiezingen. Affiches tonen lokale producten met slogans zoals “Yes we canette”, “Pluk de vruchten van ons beleid”, “Dichter bij de burger”, “Voor een betere tomaatschappij” of “Het volkoren heeft gesproken”.
Meer over
Laatste nieuws
-
18 sep Colruyt Group oogst 75 ton Belgische mosselen
-
18 sep RmoniWeb biedt Bakker Bart structuur en eenheid in hun werkwijze
-
18 sep Hoe maakt technologie een duurzaam verschil in de voedingsmiddelen- en drankensector?
-
17 sep SVO vakopleider food bestaat 100 jaar en pleit voor belang vakonderwijs
-
17 sep Greenfield vertrekt bij Ben & Jerry's
-
17 sep Voorzitter Nestlé treedt af
-
17 sep Amerikaanse koffieprijzen kunnen sterk stijgen door importtarieven
-
17 sep Zuivelboerderij profiteert van branchespecifieke ERP-software
-
17 sep Ben je als foodbedrijf klaar voor de digitale transformatie?
-
16 sep Colruyt rolt eerste slimme winkelwagen uit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan