HelloFresh boekt meer winst met minder omzet
bron: FoodPro Network
HelloFresh heeft in het afgelopen kwartaal een lagere omzet behaald. Volgens de Duitse aanbieder van maaltijdboxen en kant-en-klaarmaaltijden was dat het gevolg van beleid, waarbij het bedrijf minder uitgeeft aan marketing en het binnenhalen van nieuwe klanten. In plaats daarvan richt HelloFresh zich meer op de doelgroepen waaraan meer kan worden verdiend.
Het bedrijf leverde in het tweede kwartaal flink minder maaltijden en verspakketten af bij klanten. Dat leidde tot een omzetdaling van bijna 13 procent. Per euro omzet hield het bedrijf wel meer winst over. De winst in april, mei en juni kwam uit op 13,3 miljoen euro, tegenover 8,9 miljoen euro een jaar eerder.
Het beursgenoteerde bedrijf waarschuwt beleggers dat de winst in heel 2025 waarschijnlijk lager uitvalt dan eerder voorspeld. De directie wijt dit aan ongunstige wisselkoersen, met name in de Verenigde Staten nadelig is.
Laatste nieuws
-
07 nov Consumenten geven minder uit aan voeding
-
07 nov Arla investeert 59,4 miljoen in extra productiecapaciteit voor roomkaas
-
07 nov Aptean Food & Beverage ERP versterkt de AGF-industrie
-
07 nov Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
06 nov Tony's Chocolonely eigenaar nieuwe aandeelhouder Fish Tales
-
06 nov Handboek Nieuwe voedingsmiddelen
-
06 nov Barry Callebaut verwacht lagere verkoop door hoge cacaoprijzen
-
06 nov Acties en prijsverlagingen helpen McDonald's aan omzetgroei
-
06 nov Jumbo roept glutenvrije spaghetti terug
-
06 nov Colruyt wil met Okay City naar 100 stadswinkels
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan