Unilever: V-label op 500 producten
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM – Voedingsmiddelengigant Unilever gaat samenwerken met de Europese Vegetarische Unie. Het keurmerk van de Vegetarische Unie, het V-label, komt op ongeveer vijfhonderd producten van Unilever, aldus het bedrijf zelf in een verklaring.
Unilever speelt hiermee in op de trend bij veel consumenten om minder vlees te eten. Unilever rept over cijfers waaruit blijkt dat 67 procent van Nederland inmiddels een vleesloze dag als vast onderdeel van de week heeft. Meer dan de helft van de Nederlanders heeft tevens het gevoel dat minder vlees eten de norm wordt. Volgens Unilever missen veel consumenten echter ideeën en inspiratie om lekker vegetarisch te koken.
Unilever eerste grote fabrikant die met EVU gaat samenwerken
‘Hoewel ze misschien niet van plan zijn vlees helemaal uit hun dieet te schrappen, willen veel Europeanen – onder wie een groot aantal hier in Nederland, wel minder vlees eten of dat nu te maken heeft met gezondheidsredenen, ethische overwegingen, het milieu of alle drie. Unilever is de eerste grote fmcg-onderneming die gaat samenwerken met EVU en geeft consumenten waarnaar ze op zoek zijn: meer informatie en duidelijkheid om hen te helpen bij hun keuze van vegetarische producten’, aldus Pablo Pervesi van Unilever.
Unilever past veel producten aan
Door de samenwerking gaat Unilever één standaard bieden voor consumenten. Daarvoor zullen een aantal vegetarische en veganistische producten worden aangepast. In totaal zullen 500 producten het logo gaan dragen.
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan