Unilever ziet lokale merken groeien in populariteit
bron: FoodPro Network
ROTTERDAM - Consumenten keren zich meer af van internationale merken en hebben een voorkeur voor lokale producten.Dit gebeurt niet alleen in opkomende markten in Azië, maar ook in de Verenigde Staten en Europa, aldus Unilever.
''Consumenten verlangen niet meer naar grote wereldwijde merken'', aldus president directeur Hemant Bakshi van Unilever Indonesië tijdens een bijeenkomst in Jakarta. ''Ze vinden het nu veel belangrijker wat er in hun land gebeurt, in de kleinere gemeenschap.''
De trend begon in Azië, waar grote westerse merken voorheen makkelijk marktaandeel wonnen. Maar Bashi ziet de trend ook in westerse markten. Daar heeft technologie zoals sociale media het makkelijker gemaakt voor kleinere lokale merken om specifieke groepen consumenten te bereiken.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
-
23 apr Consumentenbond: Fabrikanten bezuinigen op dure ingrediënten
-
23 apr Producten van Danone, Dr. Oetker, Jacobs Douwe Egberts en Mondelez weer verkrijgbaar bij Jumbo
-
23 apr PFAS en voeding: een informatief webinar
-
23 apr Kumasi maakt frisdrank uit restproduct van cacaovrucht
-
23 apr TraceGains gaat samenwerking aan met FoodPro Network
-
22 apr Omzet en winst van Lactalis namen toe in 2023
-
22 apr Oxfam Novib: recordprijzen cacao gevolg van onderbetaling boeren
-
22 apr Franse supermarkten moeten klanten informeren over krimpflatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan