Unilever ziet lokale merken groeien in populariteit

06-12 13:01 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM - Consumenten keren zich meer af van internationale merken en hebben een voorkeur voor lokale producten.Dit gebeurt niet alleen in opkomende markten in Azië, maar ook in de Verenigde Staten en Europa, aldus Unilever.

''Consumenten verlangen niet meer naar grote wereldwijde merken'', aldus president directeur Hemant Bakshi van Unilever Indonesië tijdens een bijeenkomst in Jakarta. ''Ze vinden het nu veel belangrijker wat er in hun land gebeurt, in de kleinere gemeenschap.''

De trend begon in Azië, waar grote westerse merken voorheen makkelijk marktaandeel wonnen. Maar Bashi ziet de trend ook in westerse markten. Daar heeft technologie zoals sociale media het makkelijker gemaakt voor kleinere lokale merken om specifieke groepen consumenten te bereiken.

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
18 okt Hak zet suikerreductie in appelmoes voort
18 okt Ondernemer Marcel Boekhoorn neemt HEMA over
18 okt Unilever noteert minder omzet in onrustig derde kwartaal
18 okt Tekort aan technici in voedingsindustrie
18 okt Niet de bitcoin, maar supermarkten in trek bij beleggers
18 okt Industrial Auctions organiseert veilingen in 6 verschillende landen in oktober
18 okt Hoe overleeft u een onaangekondigde audit? 5 praktische tips voor continue voedselveiligheid
17 okt Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
17 okt Danone verkoopt minder babyvoeding
17 okt Unilever wil in gesprek met aandeelhouders
17 okt Belgische voedingsindustrie blijft suikers en vetten reduceren
17 okt Colruyt: duurzame quinoa voeding van de toekomst
17 okt Scherpere EU voedselcontroles: zijn dit voldoende maatregelen?
17 okt Industry 4.0 en Digitize Packaging door velen bekeken tijdens Empack Brussel 2018 (video)
16 okt NestlĂ© test gepersonaliseerde voeding op basis van Instagramfoto's
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie