TIP: Blijf op de hoogte!

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen in de voedingsindustrie. Meld u nu aan voor de gratis nieuwsbrief.

Aanmelden

Het FoodPro netwerk

FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network! Registreer nu.

Registreren

Of volg ons      

Unilever ziet lokale merken groeien in populariteit

06-12 13:01 | bron: FoodPro Network

ROTTERDAM - Consumenten keren zich meer af van internationale merken en hebben een voorkeur voor lokale producten.Dit gebeurt niet alleen in opkomende markten in Azië, maar ook in de Verenigde Staten en Europa, aldus Unilever.

''Consumenten verlangen niet meer naar grote wereldwijde merken'', aldus president directeur Hemant Bakshi van Unilever Indonesië tijdens een bijeenkomst in Jakarta. ''Ze vinden het nu veel belangrijker wat er in hun land gebeurt, in de kleinere gemeenschap.''

De trend begon in Azië, waar grote westerse merken voorheen makkelijk marktaandeel wonnen. Maar Bashi ziet de trend ook in westerse markten. Daar heeft technologie zoals sociale media het makkelijker gemaakt voor kleinere lokale merken om specifieke groepen consumenten te bereiken.

Bron: ANP



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
20 apr Boodschappen doen in Hong Kong
20 apr Promotiekosten drukken winst Wessanen
20 apr Amazon heeft grote supermarktambities
20 apr HandhygiĆ«ne: de richtlijnen in de voedingsindustrie
20 apr LABELCHECKS.COM biedt etikettering voor meer dan 100 landen
20 apr 24 april: BRC Global Standard-Food Safety
19 apr Picnic verdubbelt capaciteit met nieuw distributiecentrum
19 apr Unilever verwacht verbetering omzet en marges
19 apr De wereldwijde klantenkring van Puccini Bomboni
19 apr Recordomzet voor brouwer Bavaria na forse investeringen in marketing
19 apr Online supermarkt test zelfrijdende bezorgauto (video)
19 apr Nieuw versus gebruikt: machines of productlijnen kopen kan veel vragen met zich meebrengen
19 apr 16 mei: Training Interne Audit Basis
18 apr Heineken: verkopen stijgen, winst daalt
18 apr Consument kiest weer vaker voor A-merk
Poll
De NVWA zou meer bevoegdheden moeten krijgen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie