Nestlé snoeit verder in suiker, vet en zout
bron: FoodPro Network
VEVEY - Voedingsgigant Nestlé gaat nog verder snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes in zijn producten. Op deze manier wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding, aldus topman Mark Schneider.
Voedingsgigant verscherpt doelstellingen
Volgens de topman investeert Nestlé stevig in de ontwikkeling van gezondere producten, vorig jaar was dat zo'n 1,45 miljard euro. Nestlé verscherpt nu ook zijn doelstellingen om suiker, vet en zout in bestaande recepten terug te dringen. Nestlé wil zeker nog 5% minder suiker gaan gebruiken, bovenop de vermindering van 34% die al gerealiseerd is sinds 2000.
Zoutgehalte
Het zoutgehalte van de verschillende producten moet daarnaast nog met 10% omlaag. Sinds 2005 verminderde Nestlé het zoutgehalte in zijn producten al met 20%.
Kinderen
Bijzondere aandacht zal gaan naar het eten en drinken voor kinderen, aldus Schneider. Met een nieuwe campagne genaamd ‘Nestlé voor gezondere kinderen’ werden vorig jaar al meer dan 1.000 nieuwe producten voor kinderen gelanceerd.
Update: 9-11
Bron: Nestlé
Laatste nieuws
-
29 mrt Aardappelen groeien sneller en beter met LED
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
29 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
29 mrt Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan