Nestlé snoeit verder in suiker, vet en zout

09-11 06:07 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé gaat nog verder snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes in zijn producten. Op deze manier wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding, aldus topman Mark Schneider.

Voedingsgigant verscherpt doelstellingen

Volgens de topman investeert Nestlé stevig in de ontwikkeling van gezondere producten, vorig jaar was dat zo'n 1,45 miljard euro. Nestlé verscherpt nu ook zijn doelstellingen om suiker, vet en zout in bestaande recepten terug te dringen. Nestlé wil zeker nog 5% minder suiker gaan gebruiken, bovenop de vermindering van 34% die al gerealiseerd is sinds 2000.

Zoutgehalte

Het zoutgehalte van de verschillende producten moet daarnaast nog met 10% omlaag. Sinds 2005 verminderde Nestlé het zoutgehalte in zijn producten al met 20%. 

Kinderen

Bijzondere aandacht zal gaan naar het eten en drinken voor kinderen, aldus Schneider. Met een nieuwe campagne genaamd ‘Nestlé voor gezondere kinderen’ werden vorig jaar al meer dan 1.000 nieuwe producten voor kinderen gelanceerd.

Update: 9-11

Bron: Nestlé





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 mei IRI: Omzet in plantaardige variatie op zuivel in jaar tijd met 11,4% gestegen
21 mei Burgerinitiatief voor Nutriscore
21 mei Heineken: 'Zonder goede data kunnen klanten onze producten niet verkopen.'
21 mei Master Levensmiddelen microbiologie online
21 mei Het verontreinigingsrisico van perslucht beheren (gratis whitepaper)
20 mei Albert Heijn start proef met dynamisch afprijzen van kip en vis
20 mei Refresco ziet volume met 13,4% stijgen
20 mei Nestlé, Carrefour en IBM starten blockchainproject (video)
20 mei Vleesindustrie blijft wereldwijd groeien
20 mei Bizerba bezoekt nationaal en internationaal kampioen Slagerij Kastelein (video)
17 mei Grootste deel voedsel en dranken uit de EU gaat naar Verenigde Staten
17 mei Picnic werkt aan een aparte cao voor e-commerce-bedrijven
17 mei Amazon investeert in maaltijdbezorger Deliveroo
17 mei Nutriscore laat zien: veel ‘verantwoorde’ tussendoortjes niet zo gezond
17 mei Vlees verwerk je met Bizerba! (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?