Nestlé snoeit verder in suiker, vet en zout

09-11 06:07 | bron: FoodPro Network

VEVEY - Voedingsgigant Nestlé gaat nog verder snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes in zijn producten. Op deze manier wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding, aldus topman Mark Schneider.

Voedingsgigant verscherpt doelstellingen

Volgens de topman investeert Nestlé stevig in de ontwikkeling van gezondere producten, vorig jaar was dat zo'n 1,45 miljard euro. Nestlé verscherpt nu ook zijn doelstellingen om suiker, vet en zout in bestaande recepten terug te dringen. Nestlé wil zeker nog 5% minder suiker gaan gebruiken, bovenop de vermindering van 34% die al gerealiseerd is sinds 2000.

Zoutgehalte

Het zoutgehalte van de verschillende producten moet daarnaast nog met 10% omlaag. Sinds 2005 verminderde Nestlé het zoutgehalte in zijn producten al met 20%. 

Kinderen

Bijzondere aandacht zal gaan naar het eten en drinken voor kinderen, aldus Schneider. Met een nieuwe campagne genaamd ‘Nestlé voor gezondere kinderen’ werden vorig jaar al meer dan 1.000 nieuwe producten voor kinderen gelanceerd.

Update: 9-11

Bron: Nestlé





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 jan Gemuteerd voedsel kan via Canada toch naar Nederland
21 jan Geen EU-onderzoek naar fraude Nederlandse pulsvisserij
21 jan Vleeskennis compleet: terug naar de basis
21 jan Foodfotografie op locatie bij de klant
21 jan Leer de geheimen van healthy food design
18 jan Mercadona, ondanks jaren negentig website, online de grootste supermarkt van Spanje
18 jan Mondelez maakt al zijn verpakkingen recyclebaar
18 jan Moederbedrijf Thuisbezorgd ziet omzet in 2018 flink stijgen
18 jan Zoutmonitor: vooral minder zout in industriebrood
18 jan Bied op duizenden machines voor de voedings- en drankenindustrie
18 jan Zero Waste Food Shop weegschalen (video)
17 jan Elke 15 uur een nieuwe vestiging van Starbucks in China
17 jan Lamb Weston / Meijer boekt vooruitgang in duurzaamheidsstrategie
17 jan Twee op de vijf Nederlanders zijn in 2018 minder vlees gaan eten
17 jan McDonald's verliest alleenrecht op merknaam Big Mac
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?