Deal tussen Starbucks en Nestlé nu ook definitief rond
bron: FoodPro Network
SEATTLE / VEVEY - De eerder aangekondigde overeenkomst tussen de Zwitserse voedingsgigant Nestlé en de Amerikaanse koffiegigant Starbucks is definitief afgerond. Nestlé maakt circa 7,15 miljard dollar over aan Starbucks voor de rechten om onder een aantal merknamen van Starbucks producten te maken. De verwachting is dat producten van Starbucks snel in de supermarkt komen.
De Zwitserse voedingsgigant zit met merken als Nespresso en Nescafé al stevig in de koffiemarkt. Volgens Nestlé behoren de koffieproducten tot de snelstgroeiende activiteiten van het bedrijf.
Als onderdeel van de overeenkomst zullen ongeveer 500 medewerkers van Starbucks overgaan naar Nestlé om zich bezig te houden met de wereldwijde expansie. De bedrijven zeggen ook samen te gaan werken aan innovaties en nieuwe koffieconcepten.
Nestlé heeft naar eigen zeggen het alleenrecht op de verkoop van verpakte Starbucks-producten.
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
26 apr Jumbo neemt distributiecentrum voor versproducten in Nieuwegein in gebruik
-
26 apr 5 Trends voor digitalisering in food
-
26 apr Podcast Webinar | Wat is digitale transformatie en hoe zet je de volgende succesvolle stap?
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan