Danone verkoopt minder babyvoeding
bron: FoodPro Network
PARIJS - Het Franse voedingsmiddelenconcern Danone heeft in het afgelopen kwartaal te kampen gehad met een fikse daling van de vraag naar babyvoeding in China. Die klap ving het bedrijf deels op met de aantrekkende verkoop van yoghurt in de Verenigde Staten en Europa.
Danone noteerde een omzet van 6,2 miljard euro, 4,4 procent minder dan een jaar eerder. Op vergelijkbare basis, zonder negatieve wisselkoerseffecten, steeg de omzet 1,4 procent.
De divisie voor gespecialiseerde voeding had te kampen met een afname in de vraag naar babyvoeding in China van circa 20 procent. In het voorgaande jaar voerde Danone de verkoop van de babyvoeding juist stevig op in China, geholpen door een grote geboortegolf die nu over zijn piek heen is.
In Noord-Amerika en Europa deed Danone daarentegen goede zaken met yoghurt- en zuivelproducten, zoals Activia en Alpro.
Laatste nieuws
-
18 apr Greenyard neemt ijsjesfabrikant Crème de la Crème over
-
18 apr Worst uit het lab valt in de smaak bij eerste proeverij in Europa
-
18 apr Meer omzet bij Sligro
-
18 apr Kraft lanceert de Creamy Sauces-lijn
-
18 apr Waardevolle voedingsingrediënten uit koffieprut
-
18 apr Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
-
18 apr CêlaVíta’s nieuwe verpakkingsdesign en communicatieboodschap
-
18 apr Podcast Webinar | Hoe vlieg je een ERP project aan? Het geheim van een succesvolle implementatie
-
18 apr Continu verbeteren stopt niet bij de productieorganisatie
-
17 apr Doorstart voor Ladessa onder The Spreadmaker
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan