Starbucks: sterkste groei in 3 jaar tijd

16-12 06:05 | bron: FoodPro Network

SEATTLE - Koffieketen Starbucks heeft een sterk kwartaal achter de rug. De verkopen in vestigingen die al langer dan een jaar open zijn, gingen het sterkst omhoog in drie jaar tijd. Daarbij heeft de Amerikaanse koffieketen zijn winstverwachting verder opgeschroefd.

De vergelijkbare omzet steeg met 6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Er ging zo'n 6,8 miljard dollar (6,1 mijard euro) aan opbrengsten in de boeken. Hiermee presteerde de onderneming beter dan analisten in doorsnee hadden voorzien.

Starbucks deed vooral goede zaken in de Verenigde Staten en China. De keten wist niet alleen meer klanten naar haar filialen te trekken; ook hogere prijzen deden een duit in het zakje. Starbucks opent ook nog steeds veel nieuwe filialen, al heeft het bedrijf zijn plannen voor uitbreiding in Europa, het Midden-Oosten en Afrika voor dit jaar wel iets afgezwakt.

Onder de streep bleef uiteindelijk 61 procent meer winst over: bijna 1,4 miljard dollar. De sterke prestaties zijn voor het bedrijf reden om de prognose voor de aangepaste winst per aandeel in het lopende boekjaar op te schroeven. Starbucks rekent nu op 2,80 tot 2,82 dollar, waar eerst werd uitgegaan van een bedrag tussen de 2,75 en 2,79 dollar.

 

Bron: ANP





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
09 dec Kellogg’s ontslaat 1.400 stakende medewerkers
09 dec McCain Foods neemt minderheidsbelang in Strong Roots
09 dec Vleessector wil aan de slag met CO2-voetafdruk
09 dec Personeelstekorten bereiken recordhoogte
09 dec Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
09 dec Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
08 dec Rendierbezorgrobot brengt boodschappen én kerstmuziek (video)
08 dec Brussel wil dat maaltijdbezorgers hun koeriers vast in dienst nemen
08 dec Medewerkers distributiecentra Tesco dreigen met staking
08 dec Primeur voor Coop: eerste supermarkt met duurzame producten Onze Markt
08 dec Nestlé experimenteert met fermentatie na de oogst van koffie
08 dec Nature’s Pride investeert in avocado inpakrobot (video)
08 dec Wat is premiumisatie en hoe vormt het de drankenindustrie?
07 dec Printer voor vleesvervangers bijna gereed
07 dec Prijs voeding stijgt met 1,1 procent
07 dec Pieter Pot haalt 9 miljoen euro kapitaal op
07 dec Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
07 dec Kostenefficiëntie verhogen in de Agri&Food sector, dankzij data
06 dec Supermarktketen in Kroatië accepteert online betalingen in cryptomunten
06 dec HAS Hogeschool ontwikkelt 6 nieuwe minors
06 dec Gebruik van robots in de voedingsindustrie gaat verder toenemen
06 dec Omzetrecord voor gemeentelijke IJsselmeervisafslag Urk
06 dec SGS en V-Label lanceren partnerschap en brengen veganistisch en vegetarisch keurmerk naar een wereldwijd publiek
06 dec Verpakken onder gewijzigde atmosfeer: nieuw e-book beschikbaar
06 dec Hoe bereik ik de voedingsindustrie?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?