PepsiCo komt met 'verrassingsdoos' om voedselverspilling tegen te gaan
bron: FoodPro Network
UTRECHT - Snack- en ontbijtgranen producent PepsiCo komt met het initiatief Unwasted om voedselverspilling tegen te gaan. Consumenten kunnen tegen een lage prijs een box bestellen gevuld met diverse A-merken snacks en ontbijtgranen, zoals Duyvis, Lay's en Quaker. Alle producten in de box zijn beperkt houdbaar en worden op deze manier gered van de prullenbak. De exacte inhoud van de doos blijft altijd een verrassing.
Wanneer snackproducten korter dan 5 weken houdbaar zijn, zijn ze niet meer geschikt om aan te bieden aan supermarkten, maar nog prima geschikt voor consumptie. Ondanks dat PepsiCo een deel van deze 'onverkoopbare' producten aan de Voedselbank schenkt, blijft er altijd wat over.
PepsiCo hield eerder een succesvolle pilot. In de toekomst hoopt PepsiCo naast producten van eigen merken ook producten van andere producenten te kunnen aanbieden. Het is voor het eerst dat PepsiCo in de Benelux direct aan de consument gaat verkopen zonder tussenkomst van een distributeur.
De boxen worden zonder extra bezorgkosten thuisbezorgd.
Laatste nieuws
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU
-
28 mrt Gezonder en duurzamer eten kan volgens studie voor hetzelfde geld
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
28 mrt Onderzoek naar omkopingsrisico’s bij organisaties
-
27 mrt Rode cijfers voor Plus en COOP
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan