Kwart miljoen extra klanten online supermarkten
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Door de coronacrisis hebben circa 260.000 huishoudens voor het eerst online boodschappen gedaan, aldus onderzoek van Colliers International.
Het gemak van online boodschappen doen is ook ontdekt door de oudere generaties. De corona-uitbraak heeft een derde van de mensen tussen de 50 en 80 jaar definitief over de streep getrokken. Zij zijn van plan om ook na het virus blijvend meer via internet te kopen.
Deze sterke stijging wordt minder nu het winkelbezoek weer toeneemt. Toch is bijna 37% van de Nederlanders van plan om ook in de toekomst meer producten online te bestellen. Bij mensen ouder dan 50 is dat percentage niet veel anders. “Dat is opvallend, omdat het juist de babyboomers en generatie X zijn die eerder weinig online kochten’’, vertelt Chris Lanting, hoofd winkelverhuur bij Colliers. “Nu ook deze groep van koopgedrag verandert, heeft dat grote gevolgen voor de winkelstraten in ons land.’’
Bron: Colliers International
Laatste nieuws
-
24 apr TommyTomato haalt 1,9 miljoen groeigeld op voor de groentelunch op school
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr ABN AMRO: 'Voedingssector heeft doorbraaktechnologieën nodig voor halen klimaatdoelen'
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
-
24 apr Coca-Cola mocht manager ontslaan na omstreden deal Bas Smit
-
24 apr Waarschuwingslabel op ongezond voedsel drijft de prijs omhoog
-
24 apr Nederlanders zijn te verdelen in zes type food-consumenten
-
24 apr Verkrijg inzicht in wat er daadwerkelijk in je fabriek gebeurt
-
23 apr PepsiCo verkoopt weer meer frisdrank en chips
-
23 apr Reorganisatie bij Milcobel: 130 banen op de tocht
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan