Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme

29-06 06:07 | bron: FoodPro Network

ATLANTA - Coca-Cola stopt voorlopig met adverteren op sociale media vanwege de grote hoeveelheid haatdragende en racistische berichten op verschillende platforms. Dat liet Coca-Cola dit weekend in een persbericht weten.

Coca-Cola zal in ieder geval een maand lang niet adverteren op sociale media over de hele wereld. CEO James Quincey laat weten dat er geen plaats is voor racisme in deze wereld en dat geldt ook voor sociale media.

Coca-Cola wil dat sociale media verantwoordelijk worden gehouden voor hun beleid en zich transparanter opstellen. Vrijdag maakte ook Unilever bekend voorlopig tot stoppen met adverteren op sociale media in de Verenigde Staten.

Facebook liet eerder in een reactie weten jaarlijks miljarden dollars te investeren om zijn platforms veilig te houden.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
06 jul Supermarkten weren kokosproducten om apen-arbeid
06 jul Duitse minister wil einde goedkoop vlees na corona-uitbraak bij slachterij
06 jul Markt voor kaas in Saoedi-Arabië groeit sterk
06 jul Maak gebruik van een gratis audit door een Air Liquide expert op het MAP-verpakkingsproces onder gemodificeerde atmosfeer
06 jul Bekijk de belangrijkste wijzigingen in de nieuwe FSSC
03 jul Consumentenbond: Consumenten willen minder suiker en zout in voedingsmiddelen
03 jul Lidl voegt Nestlé producten toe aan assortiment
03 jul FrieslandCampina wil vestiging in Rijkevoort sluiten
03 jul Antibacteriële verpakking werkt minder goed voor vetter vlees
03 jul Biologisch niet per definitie gezonder
03 jul Correcte gewichtsbepaling dankzij scheefstandcorrectie | Easy Level kantelcompenstie: altijd het juiste gewicht
02 jul 77% Belgen wil verplicht mondkapje in supermarkt
02 jul Sociaal korte keten initiatief Puur Betuws gaat 6 juli van start
02 jul Heerschap Groep in 2022 van Jumbo naar Albert Heijn
02 jul Schouten kijkt naar wettelijke grondslag om bandsnelheid in slachterij te kunnen verlagen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?