Unilever stopt met adverteren op sociale media in VS

29-06 06:05 | bron: FoodPro Network

NEW YORK - Unilever zal de rest van het jaar niet meer adverteren op Facebook, Instagram en Twitter in de Verenigde Staten. De reden voor het besluit zijn volgens Unilever de haatdragende en racistische berichten die op de platformen verschijnen.

Het Brits-Nederlandse concern zegt tegen de Wall Street Journal dat ook lopende advertenties van de sociale media netwerken worden gehaald. De boycot geldt tot ten minste het einde van het jaar.

Unilever hoopt met de actie de sociale media bedrijven te dwingen om sneller stappen te ondernemen om het verspreiden van haat tegen te gaan. "Het doorgaan met adverteren voegt voor nu geen waarde toe aan de samenleving."

Unilever adverteert naar schatting in de Verenigde Staten jaarlijks alleen op Facebook al voor circa 38 miljoen euro.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
06 jul Duitse minister wil einde goedkoop vlees na corona-uitbraak bij slachterij
06 jul Markt voor kaas in Saoedi-Arabië groeit sterk
06 jul Maak gebruik van een gratis audit door een Air Liquide expert op het MAP-verpakkingsproces onder gemodificeerde atmosfeer
06 jul Bekijk de belangrijkste wijzigingen in de nieuwe FSSC
03 jul Consumentenbond: Consumenten willen minder suiker en zout in voedingsmiddelen
03 jul Lidl voegt Nestlé producten toe aan assortiment
03 jul FrieslandCampina wil vestiging in Rijkevoort sluiten
03 jul Antibacteriële verpakking werkt minder goed voor vetter vlees
03 jul Biologisch niet per definitie gezonder
03 jul Correcte gewichtsbepaling dankzij scheefstandcorrectie | Easy Level kantelcompenstie: altijd het juiste gewicht
02 jul 77% Belgen wil verplicht mondkapje in supermarkt
02 jul Sociaal korte keten initiatief Puur Betuws gaat 6 juli van start
02 jul Heerschap Groep in 2022 van Jumbo naar Albert Heijn
02 jul Schouten kijkt naar wettelijke grondslag om bandsnelheid in slachterij te kunnen verlagen
02 jul Schrikken klanten terug van groenten en fruit in bulk? (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?