Boodschappen bezorgen is voor Albert Heijn nog geen goudmijn

23-09 14:49 | bron: FoodPro Network

ZAANDAM - Na circa 20 jaar is online bestelde boodschappen bezorgen nog steeds verliesgevend voor Albert Heijn. Dat komt volgens CEO Marit van Egmond mede doordat er nog steeds veel geïnvesteerd wordt in deze relatief jonge tak van sport. Zo experimenteert Albert Heijn nu bijvoorbeeld in Haarlem met boodschappen bezorgen voor kleine huishoudens.

Online 50% groei

"Qua omzet is online nu met 50% gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. "Door te blijven investeren stel je het moment waarop je winstgevend wordt, steeds verder uit", aldus de topvrouw van het supermarktconcern woensdag bij de opening van het zesde Home Shopping Center. Dat is een distributiecentrum van Albert Heijn dat speciaal is ingericht voor het bezorgen van de boodschappen en dat intern ook wel de winkel zonder klanten wordt genoemd.

Van Egmond vertelt dat het online boodschappen doen als gevolg van de coronacrisis echt het omslagpunt heeft bereikt en breed omarmd wordt. Het omslagpunt qua winstgevendheid is echter nog niet bereikt. "Zonder investeringen zouden we dat in de grote gebieden al wel zijn", aldus de CEO. Die meteen het belang van geld verdienen met online boodschappen relativeert.

"Voor ons is de totale winstgevendheid als Albert Heijn van belang. We willen als AH altijd en overal zijn voor de klant." Dat lukt qua winkels aardig met meer dan duizend winkels in Nederland, waar er ook nog steeds mondjesmaat bijkomen. "Meer dan tien dit jaar", aldus Van Egmond.

Albert Heijn vindt het daarbij tijd voor een volgende stap en doet dat via Albert Heijn compact. "Wij bezorgen vooral bij gezinnen, bedrijven en bij mensen die een feest hebben bijvoorbeeld." Die laatste twee categorieën zijn door corona natuurlijk wel afgenomen. Met compact richt het supermarktbedrijf zich nadrukkelijk op een- en tweepersoonshuishoudens. "Van alle leeftijden."

 

Bron: Albert Heijn





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
23 okt Edeka wil belang in Picnic verdubbelen
23 okt Pinstoring in alle winkels van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall
23 okt ING: ‘Pinomzet foodretail stijgt 3 procentpunt'
23 okt Visie op gezond en circulair voedselsysteem in 2050
23 okt Download nu het onderzoek naar voedselveiligheid
23 okt Dagversproductie, de Formule 1 in de foodindustrie
22 okt ING voorziet forse groei Europese markt voor vlees- en zuivelvervangers
22 okt Vleesconsumptie in Nederland stijgt
22 okt Hogere verkoopcijfers maar lagere omzet voor Unilever
22 okt Horecasluiting en thuiswerken drukken resultaat Sligro
22 okt Vijf redenen voor de kwaliteitsmanager om te digitaliseren
22 okt Wat is een remote audit? En hoe werkt dit?
22 okt Handhygiënemonitoring met de meetinstrumenten van Hygiena
21 okt HEMA komt in handen van investeringsfonds en Jumbo familie van Eerd
21 okt Nestlé ziet omzet aantal producten met dubbele cijfers groeien
21 okt Tarieven vleeskeuringen niet inzichtelijk en gedeeltelijk te hoog
21 okt ING: 'Gedeeltelijke lockdown' raakt horeca hard, maar minder hard dan in maart
21 okt Vanaf nu ook efficiënt inspecteren? Zo doe je dat
21 okt Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
21 okt Blijf vanaf 12 euro per dag in contact met uw doelgroep: de voedingsindustrie
20 okt Voedselbanken ontvangen minder voedseldonaties
20 okt Wetenschappers: pas richtlijnen rond mogelijk ongezonde babyflesjes aan
20 okt Carrefour lanceert gepersonaliseerde voedselscore
20 okt Mondelēz opent onderzoekscentrum voor cacao
20 okt Remote auditeren bij GFSI-erkende schema’s: wat zijn de opties?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?