Supermarkten willen overgangstermijn voor online verkoopverbod alcohol

15-10 09:04 | bron: FoodPro Network

LEIDSCHENDAM - Het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) vraagt de overheid om een overgangstermijn van een week om het alcoholverbod te kunnen handhaven bij de online boodschappen. Volgens de koepelorganisatie hebben supermarkten meer tijd nodig om het alcoholverbod technisch rond te krijgen. Ook hebben consumenten nog geen tijd gehad om er rekening mee te houden voor hun bestelling.

Het CBL schrijft dat het technisch complex is om het bestelsysteem aan te passen. Ook reserveren klanten vaak hun bestelmomenten ver vooruit en hebben klanten die de komende week 's avonds boodschappen thuisbezorgd krijgen, in hun bestelling nog geen rekening kunnen houden met het alcoholverbod.
 
Deurbeleid

Ook gaat het CBL in op het deurbeleid. Supermarkten spreken klanten actief aan op de maatregelen in de supermarkt. De regel van maximaal 1 klant per 10 m2 winkeloppervlak blijft onverkort gelden en wordt strikt nageleefd, bijvoorbeeld met een limitering van het aantal winkelwagens. Met een medewerker bij de deur maken supermarkten beter zichtbaar dat boodschappen doen geen uitje is. De oproep aan klanten is: kom alleen, houd afstand en doe je boodschappen efficiënt met een lijstje.

 

Bron: CBL





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Unilever en Nestlé waarschuwen Britten: er dreigt een tekort aan voedsel
30 nov Unilever vanaf gisteren niet langer een Nederlands bedrijf
30 nov IRI: 'Europeanen gaven 2,2 miljard meer uit aan snacks tijdens eerste lockdown'
30 nov Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecyceld plastic
30 nov Suikergehalte in Britse frisdranken nam in 4 jaar tijd met 29% af
30 nov Makkelijker betrouwbare data met nieuwe GS1 datapool
27 nov Aantal voedingsmiddelenbedrijven groeit met 5%
27 nov Wetenschapsagenda steunt onderzoek naar diervrij melkeiwit
27 nov Monoprix komt naar Benelux
27 nov Hoe de houdbaarheid van voedingsmiddelen aanzienlijk verlengd kan worden
27 nov Whitepaper Listeria monocytogenes
27 nov Efficiënter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
26 nov Colruyt en Delhaize medewerkers krijgen extra verlofdag voor inzet coronacrisis
26 nov DSM gaat voor gepersonaliseerde voeding samenwerken met Huami
26 nov Klachten over kinderidolen op productverpakkingen zijn gegrond
26 nov Voedingsindustrie blijft flink investeren in 2021
26 nov CPB minder pessimistisch over Nederlandse economie
26 nov Arla Foods ontwikkelt nieuwe methode van koelen
26 nov De kracht van kort cyclische aansturing van de productie
26 nov ‘Verified by GS1’ gelanceerd: duidelijk welk product bij welke barcode hoort
25 nov Nestlé verkoopt activiteiten van het Chinese merk Yinlu
25 nov Online supermarkt Crisp opent nieuw distributiecentrum
25 nov Picnic gaat in pilot groenten en kruiden van PlantLab leveren
25 nov Normec Foodcare gaat samenwerking aan met ADN
25 nov Insectenvet kan aanzienlijk deel van boter in gebak vervangen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?