Albert Heijn vergroot marktaandeel iets door groei online boodschappen

ZAANDAM - Albert Heijn was al de grootste supermarktketen van Nederland en heeft in het afgelopen coronajaar het marktaandeel nog iets vergroot. Hierover bericht AH vandaag op basis van cijfers van onderzoeksbureau Nielsen. Volgens een woordvoerder is het verstevigen van de marktpositie te danken aan de enorme groei van het online boodschappen doen.

Albert Heijn had 34,9% marktaandeel en dat aandeel is eind 2020 gestegen naar 35%. AH zet al jaren in op boodschappen bezorgen en dat lijkt een extra zetje gegeven te hebben.

"Het helpt dat we 86 procent van de Nederlandse huishoudens hebben afgedekt", aldus de woordvoerder. Bovendien waren klanten volgens AH het afgelopen jaar blij met de bezorgbundels die de supermarktketen aanbiedt, "waarbij mensen vaste bezorgmomenten hebben". Klanten hebben zich dus verzekerd van bezorging aan huis.

In Nederland groeide het aantal winkels van AH met 15 tot 992 en in België met 9 tot 58. Ook in België werd voor het eerst aan huis bezorgd.

Afgelopen jaar zijn meer dan 100 winkels van de supermarktketen omgebouwd, waarbij digitalisering een prominentere rol is gaan spelen op de winkelvloer. 





Laatste nieuws