Albert Heijn vergroot marktaandeel iets door groei online boodschappen

20-01 12:41 | bron: FoodPro Network

ZAANDAM - Albert Heijn was al de grootste supermarktketen van Nederland en heeft in het afgelopen coronajaar het marktaandeel nog iets vergroot. Hierover bericht AH vandaag op basis van cijfers van onderzoeksbureau Nielsen. Volgens een woordvoerder is het verstevigen van de marktpositie te danken aan de enorme groei van het online boodschappen doen.

Albert Heijn had 34,9% marktaandeel en dat aandeel is eind 2020 gestegen naar 35%. AH zet al jaren in op boodschappen bezorgen en dat lijkt een extra zetje gegeven te hebben.

"Het helpt dat we 86 procent van de Nederlandse huishoudens hebben afgedekt", aldus de woordvoerder. Bovendien waren klanten volgens AH het afgelopen jaar blij met de bezorgbundels die de supermarktketen aanbiedt, "waarbij mensen vaste bezorgmomenten hebben". Klanten hebben zich dus verzekerd van bezorging aan huis.

In Nederland groeide het aantal winkels van AH met 15 tot 992 en in België met 9 tot 58. Ook in België werd voor het eerst aan huis bezorgd.

Afgelopen jaar zijn meer dan 100 winkels van de supermarktketen omgebouwd, waarbij digitalisering een prominentere rol is gaan spelen op de winkelvloer. 





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
05 mrt Carrefour levert boodschappen aan huis via Deliveroo
05 mrt Amazon opent eerste kassaloze winkel buiten VS
05 mrt Meer vlees verkocht via supermarkt en slager
05 mrt Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
05 mrt Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
04 mrt Deliveroo naar Londense beurs
04 mrt Albert Heijn opent vandaag eerste onbemande winkel
04 mrt Vertrekvergoeding financieel directeur FrieslandCampina zuur voor boeren
04 mrt 117.000 jongeren raakten baan kwijt tijdens eerste coronagolf
04 mrt De zuivelindustrie in 2021: Focus op groei
04 mrt Stilstand vermijden met linerless labels
04 mrt Perfetti van Melle: het wordt makkelijker om hoge datakwaliteit te leveren
04 mrt Hoe bereik ik de voedingsindustrie in 2021?
03 mrt Food Safety Culture: basis voor bestaansrecht
03 mrt 'Temperatuursensor in koeling supermarkt is vaak verkeerd geplaatst'
03 mrt DSM presenteert jaarrapport
03 mrt Zuivelmatrix is ​​belangrijk voor beschikbaarheid van aminozuren
03 mrt 12 Tips tegen voedselfraude
03 mrt Is het voor u belangrijk om onder hoge snelheid verpakte goederen te wegen en etiketteren? (video)
02 mrt Oprichters Thuisbezorgd en Adyen investeren in online supermarkt Crisp
02 mrt Recordjaar voor HelloFresh
02 mrt Fors lagere winst voor FrieslandCampina
02 mrt Esthetische industrievloer voor de voedingsindustrie (video)
02 mrt Enterprise ontbijtsessie voor foodbedrijven: Inzicht in de supply chain en controle over de fabrieksomgeving
01 mrt Ook Tönnies zet aparte divisie voor vegetarische producten op
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?