Van Loon Group wil aparte business unit voor vleesvervangers opzetten

SON - Van Loon Group zet naast de verkoop van vlees ook steeds meer in op de verkoop van vleesvervangers. Deze producten op basis van tarwe en soja worden onder het merk The Blue Butcher op de markt gebracht. Het assortiment bestaat inmiddels uit 7 producten. Binnen het bedrijf zijn plannen om een aparte business unit voor vleesvervangers op te zetten. 

Het bedrijf zit sinds een jaar fulltime in de productie van vleesvervangers. Zelf speken ze bij Van Loon over no-meatproducten, die ze verkopen onder de merknaam the Blue Butcher.

De producten van The Blue Butcher zijn in Nederland verkrijgbaar bij de supermarktketens Plus en Hoogvliet en in België bij Colruyt. De Van Loon Group exporteert de producten ook naar Engeland, de VS, Finland en Portugal. Onlangs zijn ook de eerste badges richting Hongkong verscheept en wordt er gewerkt aan export naar Australië en het Midden-Oosten.

Engeland, gevolgd door Nederland en de Scandinavische landen gaan in Europa voorop met vleesvervangers. In Zuid-Europa gaat de ontwikkeling langzamer en wordt traditioneler gegeten. Desondanks zorgen internationale fastfoodrestaurants dat ook in deze landen vleesvervangers inmiddels hun intrede doen. 

 

Foto: Van Loon Group, The Blue Butcher





Laatste nieuws