Albert Heijn waarschuwt voor tekorten door prijzenconflict met Nestlé
bron: FoodPro Network
ZAANDAM - Albert Heijn is in een prijzenconflict verwikkeld geraakt met Nestlé. De voedingsgigant, bekend van onder andere Maggi, Nescafé en KitKat, wil zijn prijzen met 20% verhogen. Albert Heijn vindt die prijsstijging onvoldoende onderbouwd. Een vergelijkbaar conflict met Mora-producent Van Geloven lijkt afgewend, aldus een woordvoerder van de supermarktketen tegen Nu.nl.
"Helaas is het gesprek met Nestlé momenteel vastgelopen", aldus de woordvoerder. "Hierdoor zijn er bepaalde Nestlé-producten momenteel niet beschikbaar." Volgens de woordvoerder probeert Albert Heijn zo snel mogelijk tot overeenstemming te komen met Nestlé.
De onderhandelingen met Van Geloven, dat de producten van onder meer Mora, Van Dobben en Kwekkeboom maakt, zijn in de "afrondende fase". "Wij gaan ervan uit hier op heel korte termijn uit te zijn en dat Van Geloven de leveringen direct hervat", aldus de woordvoerder.
Tekorten aan bitterballen en kroketten zijn er overigens (nog) niet geweest in de vestigingen van Albert Heijn, omdat er in de aanvoerketen nog voldoende voorraden circuleren.
Laatste nieuws
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
-
28 mrt Nederland grootste bierexporteur EU
-
28 mrt Gezonder en duurzamer eten kan volgens studie voor hetzelfde geld
-
28 mrt Hogere prijzen stuwen verkopen maker Spa-mineraalwater
-
28 mrt Huishoudens gooien dagelijks wereldwijd miljard maaltijden weg
-
28 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
28 mrt Onderzoek naar omkopingsrisico’s bij organisaties
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan