Nestlé in de tegenaanval in prijzenconflict met Albert Heijn

21-01 08:59 | bron: FoodPro Network

VEVEY - De bewering van Albert Heijn dat Nestlé de prijzen van zijn producten met 20% wil verhogen, klopt volgens de levensmiddelenfabrikant niet. Albert Heijn en Nestlé ruziën momenteel over prijsverhogingen. Hierdoor zijn diverse producten van het Zwitserse bedrijf niet in de schappen van de supermarktketen te vinden.

Nestlé wil de prijzen van zijn producten verhogen, omdat de producent van onder andere Maggi, Nescafé en KitKat, naar eigen zeggen te maken heeft met hogere kosten voor bijvoorbeeld grondstoffen. Volgens Albert Heijn gaat het om verhogingen van 20%. Veel te hoog, vindt de supermarktketen.

Maar Nestlé weerspreekt dat het om zulke hoge percentages gaat. Nestlé noemt de bewering "verre van correct". Welke verhoging Nestlé dan wel voorstelt, wil het bedrijf niet zeggen. "Omdat wij uit respect niet willen communiceren over onderhandelingen tussen leveranciers en supermarkten", aldus een woordvoerder tegen Nu.nl.

De verhoging is volgens Nestlé ook nodig om de belangen van de eigen toeleveranciers en medewerkers te bewaken. Ook andere levensmiddelenbedrijven kampen met hogere kosten. Onder andere Unilever, Heineken en Procter & Gamble hebben al gezegd hun prijzen te gaan verhogen.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
20 mei eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
20 mei Beneo neemt Meatless in Goes over
20 mei Pieter Vissers nieuwe Horeca Directeur Heineken Nederland
20 mei NoPalm Ingredients onderscheiden met Rabo Duurzame Innovatieprijs 2022
20 mei Indonesië heeft exportstop palmolie weer op
20 mei Onderzoek: 3 op 10 consumenten bereid supermarkt over te slaan
20 mei Vacature: Salesmanager bij KTBA (24 – 28 uur)
19 mei Lidl door omzetgrens van 100 miljard euro
19 mei Convenant Voedingsmiddelen start Local Expert Network
19 mei Nog eens voor 15 miljoen dollar kapitaal voor Imagindairy
19 mei Groen licht voor The Chocolate Factory in Veghel
19 mei Kraft Heinz komt met ketchup in kartonnen fles
19 mei Van Gelder groente en fruit wint Rotterdamse Ondernemersprijs 2022
19 mei Olijfolie: vergine of extra vergine?
19 mei Auditor geeft antwoord op 3 vragen over voedselveiligheid
18 mei Dirk stopt met tv-reclame om prijzen te drukken
18 mei Uber Eats test bezorgrobots in Los Angeles
18 mei Walmart: “lage prijzen zijn zeker nu belangrijk”
18 mei ME-AT lanceert plantaardige vleesvervangers uit eigen land
18 mei Roeland Buijsse benoemd tot voorzitter College van Bestuur SVO vakopleiding food
18 mei Mola kiest voor gestructureerde groei en 5S
18 mei Temperatuurbewaking 8 koelcellen, 2 variabelen, 1 oplossing: TempWeb
17 mei ADM gaat samenwerking aan met Eat Just voor productie kweekvlees
17 mei Flinke omzetstijging voor mosselveiling in Yerseke
17 mei Flink neemt Franse concurrent Cajoo over
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?