Marktonderzoek, hoe meet u (met) kwaliteit?
bron: FoodPro Network
ALMERE - Als u een nieuw food concept gaat lanceren. Of inzichten zoekt voor receptuuraanpassing, verpakking of schap… dan kunt u niet zonder marktonderzoek. Uiteraard beslist u op prijs en kwaliteit, maar wat maakt marktonderzoek valide? Voor u hebben we vijf checkpunten op een rij gezet. Om een optimaal beeld van de consument te krijgen.
Gebruik landelijke spreiding
Er zijn landelijk verschillen in smaak en voorkeur. Daarom meten wij FMCG door heel het land. Bijvoorbeeld in onze Test Centres, waar u zelfs grote groepen kunt ontvangen. Uw onderzoek vindt plaats op 3 of meer locaties. Deze Test Centres zijn uniform ingericht. De bereiding, presentatie en benadering is volledig uniform.
Zorg dat het uw onderzoek is
In veel marktonderzoek worden meerdere producten tegelijkertijd getest. Kies er bij voorkeur voor om alleen uw product onder de loep te nemen. Zo wordt bias uitgesloten. Als uw onderzoek exclusief wordt uitgevoerd, is er alle respondentaandacht voor uw smaak-, concept- of product.
Echte respondenten en daadwerkelijke beleving
U wilt weten wat consumenten denken. Daarom werken wij uitsluitend met respondenten die continu vers instromen en hun mening geven. Onze onderzoekslocaties zijn dagelijks beschikbaar - ook in de avonden (werkenden) en in het weekend. Hierdoor bent u er altijd zeker van dat uw producten door de juiste doelgroep worden beoordeeld.
Volledige controle
Interviewen, in kleine en grote groepen, vergt de nodige scholing en ervaring. De benadering van enquêteurs en de presentatie (op bijvoorbeeld de juiste temperatuur) van uw producten speelt een grote rol in het welslagen van onderzoek. En daarbij is continu controle van supervisors nodig. Die op hun beurt verantwoording moeten afleggen. De manier waarop deze keten werkt en is ingericht, bepaalt mede het succes van uw marktonderzoek.
Prijs en kwaliteit
Snel, budget-wise en valide. Deze combinatie is logisch maar uitzonderlijk in marktonderzoek. Als inzichten voor u noodzakelijk zijn, dan rekent u op perfectie en doet u geen concessies aan kwaliteit - gewoon voor een schappelijke prijs.
Proeven of een pilot proberen?
In het kanaal, thuis, online, in consumentenpanels, op Test Centres, tijdens beurzen en evenementen, bij het confrontatie, aankoop-, gebruiks- of reflectiemoment: iedere vorm van onderzoek-op-maat is bij ons mogelijk. En betaalbaar.
U kunt bij ons ook terecht voor checks en second opinions.
Wij zijn lid van ESOMAR, de MarktOnderzoekAssociatie en de Research Keurmerkgroep en zijn ISO-genormeerd 9001:2008 | 20252 | 26362.
Mobiel Centre Marktonderzoek werkt o.a. in opdracht van:
FOOD
Coca-Cola, Remia, FrieslandCampina, Smilde Foods, Vezet, Nestlé, Intertaste, Van der Meulen, A-ware Bouter Cheese, Banketgroep, Sara Lee, Heineken, Struik, Johma, Continental Candy Industries en Hellema Hallum.
RETAIL
Albert Heijn, HEMA, NS Retail, Etos, MAKRO, Sligro, Schiphol Group, Die 2 Brüder en Jumbo.
Laatste nieuws
-
29 mrt Aardappelen groeien sneller en beter met LED
-
29 mrt Lidl test hogere supermarktschappen
-
29 mrt China importeert weer wijn uit Australië
-
29 mrt De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
29 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
29 mrt Whitepaper: Kwaliteit als concurrentievoordeel in de voedingsmiddelenindustrie
-
28 mrt Jumbo gaat rode paprika, komkommer en bosui zonder plastic verpakking aanbieden
-
28 mrt Wouter Kolk stapt op bij Ahold Delhaize
-
28 mrt Tuinboon maakt chocola in Europa
-
28 mrt Foodwatch stapt naar RCC om misleiding met vrije-uitloopeieren
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan