TIP: Blijf op de hoogte!

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen in de voedingsindustrie. Meld u nu aan voor de gratis nieuwsbrief.

Aanmelden

Het FoodPro netwerk

FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network! Registreer nu.

Registreren

Of volg ons      

Marktonderzoek, hoe meet u (met) kwaliteit?

15-11 06:01 | bron: FoodPro Network

ALMERE - Als u een nieuw food concept gaat lanceren. Of inzichten zoekt voor receptuuraanpassing, verpakking of schap… dan kunt u niet zonder marktonderzoek. Uiteraard beslist u op prijs en kwaliteit, maar wat maakt marktonderzoek valide? Voor u hebben we vijf checkpunten op een rij gezet. Om een optimaal beeld van de consument te krijgen.

Gebruik landelijke spreiding

Er zijn landelijk verschillen in smaak en voorkeur. Daarom meten wij FMCG door heel het land. Bijvoorbeeld in onze Test Centres, waar u zelfs grote groepen kunt ontvangen. Uw onderzoek vindt plaats op 3 of meer locaties. Deze Test Centres zijn uniform ingericht. De bereiding, presentatie en benadering is volledig uniform.

Zorg dat het uw onderzoek is

In veel marktonderzoek worden meerdere producten tegelijkertijd getest. Kies er bij voorkeur voor om alleen uw product onder de loep te nemen. Zo wordt bias uitgesloten. Als uw onderzoek exclusief wordt uitgevoerd, is er alle respondentaandacht voor uw smaak-, concept- of product.

Echte respondenten en daadwerkelijke beleving

U wilt weten wat consumenten denken. Daarom werken wij uitsluitend met  respondenten die continu vers instromen en hun mening geven. Onze onderzoekslocaties zijn dagelijks beschikbaar - ook in de avonden (werkenden) en in het weekend. Hierdoor bent u er altijd zeker van dat uw producten door de juiste doelgroep worden beoordeeld.

Volledige controle

Interviewen, in kleine en grote groepen, vergt de nodige scholing en ervaring. De benadering van enquêteurs en de presentatie (op bijvoorbeeld de juiste temperatuur) van uw producten speelt een grote rol in het welslagen van onderzoek. En daarbij is continu controle van supervisors nodig. Die op hun beurt verantwoording moeten afleggen. De manier waarop deze keten werkt en is ingericht, bepaalt mede het succes van uw marktonderzoek.

Prijs en kwaliteit

Snel, budget-wise en valide. Deze combinatie is logisch maar uitzonderlijk in marktonderzoek. Als inzichten voor u noodzakelijk zijn, dan rekent u op perfectie en doet u geen concessies aan kwaliteit - gewoon voor een schappelijke prijs.

Proeven of een pilot proberen?

In het kanaal, thuis, online, in consumentenpanels, op Test Centres, tijdens beurzen en evenementen, bij het confrontatie, aankoop-, gebruiks- of reflectiemoment: iedere vorm van onderzoek-op-maat is bij ons mogelijk. En betaalbaar.

U kunt bij ons ook terecht voor checks en second opinions.

Wij zijn lid van ESOMAR, de MarktOnderzoekAssociatie en de Research Keurmerkgroep en zijn ISO-genormeerd 9001:2008 | 20252 | 26362.

Mobiel Centre Marktonderzoek werkt o.a. in opdracht van:

FOOD

Coca-Cola, Remia, FrieslandCampina, Smilde Foods, Vezet, Nestlé, Intertaste, Van der Meulen, A-ware Bouter Cheese, Banketgroep, Sara Lee, Heineken, Struik, Johma, Continental Candy Industries en Hellema Hallum.

RETAIL

Albert Heijn, HEMA, NS Retail, Etos, MAKRO, Sligro, Schiphol Group, Die 2 Brüder en Jumbo.

www.mobielcentre.nl



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
18 mei Recall QiZiNi Panini Pulled Chicken BBQ Jumbo, Dirk van der Broek en Dekamarkt
18 mei Hoegaarden verhuist deel productie naar China en Vietnam
18 mei Nestlé snoeit verder in suiker, vet en zout
18 mei Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, maar lokale merken groeien
18 mei Meat Your Veggies: een nieuwe benadering van vleesmindering
18 mei Colruyt investeert in gepersonaliseerde voeding
18 mei Vacature: Quality Assurance Manager bij Van Loon Vlees
18 mei 7 juni: Allergenenbeheersing met VITAL
17 mei Onderhandelingen over transformatieplan bij Carrefour vorderen “mondjesmaat”
17 mei Recall Tony’s Chocolonely om mogelijke borstelharen
17 mei Broedplaats voor food innovatie
17 mei FoodDrinkEurope presenteert methode om kwaliteit levensmiddelen te beoordelen
17 mei GULLIMEX brengt met VisioPointer kwaliteitsinspectie van voedingsverpakkingen naar het hoogste niveau in Nederland
17 mei Vacature: Kwaliteitsmanager (PMj Foods)
16 mei ‘Kindermarketingbeleid levensmiddelenindustrie loopt voor op regelgeving’
Poll
De NVWA zou meer bevoegdheden moeten krijgen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie