Scherpere EU voedselcontroles: zijn dit voldoende maatregelen?

11-01 08:03 | bron: FoodPro Network

BRUSSEL - Vier jaar na het paardenvlees schandaal is het Europees Parlement vorige maand akkoord gegaan met wetgeving die moet zorgen voor scherpere en meer doelgerichte voedselcontroles. De nieuwe wetgeving moet er voor zorgen dat het consumentenvertrouwen wordt teruggewonnen. Maar gaat dit in de praktijk ook gebeuren?

De controlesystemen in de EU-landen worden daarvoor uitgebreid, gestroomlijnd en efficiënter gemaakt. Het is de bedoeling dat inspecteurs na een risicoanalyse vaker onaangekondigd binnenvallen.

Zijn dit de juiste maatregelen? Discussieer met vakgenoten op het FoodPro Network platform.



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan middels het deelnameformulier


Laatste nieuws
22 jan Kassaloze supermarkt Amazon nu ook open voor publiek
22 jan Coca-Cola wil voor elke verkochte fles een gerecyclede fles in de markt zetten
22 jan Colruyt controleert vleesleveranciers ook zelf
22 jan Ook Shanghai test supermarkt zonder werknemers (video)
22 jan 30 januari: Allergenenbeheersing met VITAL
19 jan Lidl schroeft zijn Amerikaanse ambities wat terug
19 jan Bonden en Unilever komen tot akkoord loonsverhoging in nieuwe cao
19 jan Gates en Branson investeren in laboratorium vlees
19 jan 25 januari: BRC Global Standard-Food Safety
18 jan Groeitempo van Carrefour zwakt af
18 jan 'Grote voedingsproducenten nog ondermaats in duurzaam inkopen'. Unilever, Ahold, Danone, Coca-Cola en Ferrero presteren wel goed
18 jan Hak zet suikerreductie in appelmoes voort
18 jan Workshop: Social Media in de voedingsindustrie
17 jan RIKILT krijgt er belangrijke Europese taak voor voedselveiligheid bij
17 jan NestlĂ© verkoopt Amerikaanse snoeptak aan Nutella-maker Ferrero
Poll
Binnen 10 jaar is de kassaloze supermarkt de standaard
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie