Wakker Dier ziet supermarkten weer steeds vaker stunten met vlees
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Nederlandse supermarkten zijn weer fors meer gaan stunten met goedkoop kippen-, rund- en varkensvlees, concludeert Wakker Dier na onderzoek. Volgens de dierenwelzijnsorganisatie is het aantal vleesaanbiedingen in supermarktfolders sinds 2015 met 28 procent gestegen.
Wakker Dier vergeleek de eerste drie kwartalen van dit jaar met dezelfde periode in de jaren daarvoor. Volgens de organisatie stegen de aanbiedingen bij Jumbo en Albert Heijn het meest van alle supermarkten.
Bij Jumbo gaat het om een verdubbeling van het aantal 'vleesstunts' ten opzichte van drie jaar geleden, bij Albert Heijn om een toename van 73 procent.
"Minder vlees eten is hard nodig. Dat juist de marktleiders hiervoor geen verantwoordelijkheid nemen is schandalig", aldus Wakker Dier. Alle supermarkten stunten vooral veel meer met kippenvlees in hun folders. "Ook hier lopen Albert Heijn en Jumbo voorop. Jumbo heeft zijn kipaanbiedingen zelfs vertienvoudigd."
De organisatie analyseerde de folders van twaalf grote supermarktketens in Nederland.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
27 jun Sterke toename in productie en verkoop van tonijn onder MSC-label
-
27 jun Food & Beverage ERP-oplossingen vergelijken en je bedrijf voorbereiden op een implementatie
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan