Smartwater van Coca-Cola 'meest misleidende product van 2018'
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM - Smartwater van frisdrankgigant Coca-Cola is verkozen tot het meest misleidende product van 2018. Circa 12.000 consumenten stemden voor de Gouden Windei-verkiezing van voedselwaakhond Foodwatch. Ongeveer 30 procent koos daarbij voor het smaakwater van Coca-Cola.
Met name de lege marketingtermen zouden mensen hebben overtuigd om erop te stemmen. Aldus Foodwatch. "Bij het zelfbenoemde 'crisp water' 'inspired by clouds' wordt de hele marketing bullshit-bingokaart uit de kast getrokken om de consument heel duur water in een plastic flesje te verkopen." Aldus de voedselwaakhond.
Venco honingdrop komt met 16 procent van de stemmen op de tweede plaats, en wordt door de voedselwaakhond omschreven als "een suikerklontje aan elkaar geplakt met zetmeel en gelatine, met pakweg 150x meer suikers dan honing".
Bron: Foodwatch
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan