Klant Carrefour kan voortaan via smartphone herkomst van vlees traceren
bron: FoodPro Network
ANTWERPEN - Klanten die bij Carrefour ambachtelijk Belgisch varkensvlees kopen kunnen voortaan met een eenvoudige scan met hun smartphone de herkomst van het vlees traceren. Een primeur in België, aldus Vinçotte.
Carrefour komt op deze manier tegemoet aan de vraag van de consument naar transparantie in de voedselketen. Om dit mogelijk te maken werkte Carrefour samen met keuringsorganisatie Vinçotte. Samen digitaliseerden ze de hele keten van alle producten van het ‘Varkensvlees van Weleer’ van de supermarktketen.
Met behulp van blockchaintechnologie wordt de kwaliteit en transparantie van de data verzekerd. Daarnaast krijgt de consument toegang tot kwaliteits- en auditdata die op vraag van Carrefour al gedurende 15 jaar door Vinçotte worden opgeslagen en beheerd.
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan