Albert Heijn belooft Oxfam Novib mensenrechten te verbeteren
bron: FoodPro Network
ZAANDAM - Albert Heijn introduceert een nieuw beleid op het gebied van mensenrechten en duurzaamheid. Albert Heijn neemt de maatregelen naar aanleiding van de Behind the Barcodes-campagne van Oxfam Novib, die in juni 2018 van start ging.
De supermarktketen belooft flinke stappen te gaan zetten wat betreft vrouwenrechten, leefbaar loon en transparantie in de toeleveringsketens wereldwijd.
Oxfam Novib zal de supermarktketen de komende tijd blijven volgen en bekijken of de toezeggingen ook daadwerkelijk nageleefd worden.
Michael Servaes, algemeen directeur van Oxfam Novib, is positief over het besluit van Albert Heijn: "Het is mooi om te zien dat Albert Heijn als grootste Nederlandse supermarkt eindelijk verantwoordelijkheid neemt voor de mensen in hun productieketen, die vaak slachtoffer zijn van uitbuiting."
Oxfam Novib laat daarnaast weten ook met Jumbo in onderhandeling te zijn over dergelijke afspraken.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan