Jumbo sinds btw-verhoging 4% duurder, Albert Heijn 5%
bron: FoodPro Network
HILVERSUM - Op 1 januari ging de btw-verhoging in op boodschappen, van 6 naar 9 procent. Jumbo en Albert Heijn hebben de prijzen van A-merken sindsdien verder verhoogd dan de btw-verhoging. Bij Albert Heijn gaat het om een verhoging van 5% procent, bij Jumbo om 4%. Aldus onderzoeksbureau Daltix.
Daltix onderzocht bij beide supermarktketens 500 A-merk producten. Jumbo zou de prijzen geleidelijk hebben verhoogd, Albert Heijn zou dit gelijk over alle producten hebben gedaan. Aanbiedingen werden niet meegenomen in het onderzoek. Aldus een reportage van Radio 1.
Albert Heijn wilde niet reageren tegenover Radio 1. Jumbo geeft aan dat de prijzen altijd fluctueren en afhankelijk zijn van verschillende factoren, waaronder de grondstofprijzen.
Luister hier naar de reportage van het Radio 1 journaal.
Bron: Radio 1
Laatste nieuws
-
26 jun Cursus Voedselwetgeving
-
26 jun Europese Commissie gaat onderzoek doen naar overname Kellanova door Mars
-
26 jun Vion werkt aan verbetering positie flexwerkers
-
26 jun Carrefour betaalt klanten om te koken
-
26 jun ABN AMRO: 'CSRD zal bedrijven in de voedingsindustrie tot actie dwingen'
-
25 jun Staking bij distributiecentra Albert Heijn heeft geen gevolgen voor bevoorrading
-
25 jun ING verwacht hogere prijzen en veel faillissementen in horeca
-
25 jun McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
25 jun F&B Visierapport | Digitale en duurzame transformatie
-
24 jun La Lorraine investeert 100 miljoen euro in Amerikaanse fabriek
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan