Whitepaper | 6 trends die de voedsel- en drankenindustrie zullen beïnvloeden in 2023

bron: FoodPro Network
ETTEN-LEUR - De voedselindustrie is er de laatste jaren aan herinnerd dat verandering onvermijdelijk is. Hoewel 2022 in het teken stond van herstel en wederopbouw na de impact van de pandemie, werden voedselproducenten en -distributeurs geconfronteerd met nieuwe uitdagingen: van de stijgende inflatie tot knelpunten in de supply chain.
Hoe hebben de wereldgebeurtenissen in 2022 de bedrijfsstrategieën van voedselbedrijven beïnvloed? En hoe beïnvloeden deze hun prioriteiten in 2023? Om inzicht te vergaren in de huidige toestand van de markt, gaf Aptean het wereldwijde onderzoeksbureau IDC opdracht voor onderzoek te doen onder meer dan 650 voedsel- en drankenbedrijven in Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Noord-Amerika.
In dit whitepaper analyseren we de 6 trends die uit het onderzoek van IDC naar voren zijn gekomen en bespreken we hoe voedselproducenten en -distributeurs zich kunnen voorbereiden op deze trends en hun bedrijf kunnen aanpassen aan veranderingen op de markt in 2023.
Bron: Aptean - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
09 mei Food Tech Event 2025 presenteert innovaties in foodtechnologie en verpakkingsoplossingen
-
09 mei Farm Frites heeft plannen voor productie uitbreiding in Sint-Truiden
-
09 mei Nestlé kan ook voor koude koffiedranken vriesdrogen toepassen
-
09 mei Deens onderzoek gericht op plantaardige alternatieven voor ei-ingrediënten
-
09 mei Productontwikkeling in Food
-
08 mei FruitMasters opent Smart Fruit Hub in Geldermalsen
-
08 mei Eroski richting zes miljard euro omzet
-
08 mei Consumenten geven meer uit aan voeding
-
08 mei AB InBev verkoopt minder bier
-
08 mei Douwe Egberts overweegt prijzen te verhogen door gestegen prijs koffiebonen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan