Beneo verwerft belang in Duitse start-up Grillido

bron: FoodPro Network
MUNCHEN - De Belgische producent van voedingsingrediënten Beneo heeft een belang van 14% verworven in de Duitse start-up Grillido. Het bedrijf uit München richt zich op de ontwikkeling, productie, marketing en distributie van vleesvervangende producten en andere plantaardige producten voor op de BBQ. Een e-commerceplatform stelt het bedrijf in staat om consumenteninzichten te verkrijgen uit verkoop via diverse kanalen.
Beneo verwacht door de samenwerking met Grillido sneller waardevolle informatie te kunnen verkrijgen over de plantaardige voorkeuren en behoeften van consumenten. Het Belgische bedrijf denkt daarvan te kunnen profiteren bij de ontwikkeling van nieuwe producten.
De Duitse start-up heeft circa 30 medewerkers. Naast e-commerce omvat de multi-channel verkoopbenadering van het Duitse bedrijf ook verkopen aan retail- en foodservice bedrijven.
Laatste nieuws
-
08 dec Nissui verkrijgt meerderheidbelang in Maxima Seafood
-
08 dec McDonald’s wil concurrentie aangaan met Starbucks
-
08 dec The Greenery stopt activiteiten in Breda begin 2024
-
08 dec Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
-
08 dec Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
07 dec Delhaize test elektrische bestelwagen in Brussel
-
07 dec Danone wil koekjesmerk Michel et Augustin aan Ferrero verkopen
-
07 dec Nederlander kocht 2,4 procent minder voeding in oktober
-
07 dec Eurostat publiceert Kerncijfers over de Europese voedselketen
-
07 dec Voedingsmiddelengroothandels zetten 2% meer om in derde kwartaal 2023