M&M's doet chocolaatjes uit reclame in de ban na rel in VS

bron: FoodPro Network
NEW YORK - M&M's stopt met de geanimeerde chocolaatjes uit zijn reclames vanwege de ophef die er in de Verenigde Staten is ontstaan over de figuurtjes. Met name de rechtse nieuws- en opiniezender Fox News noemde het werk 'woke'. Onder meer het feit dat een van de vrouwelijke M&M's, groen van kleur, haar pumps inruilde voor sneakers zou een aanval zijn op klassieke genderrollen, aldus rechts Amerika. M&M's gaat nu reclames maken met komiek en actrice Maya Rudolph.
Maar er worden vraagtekens gesteld bij het moment van de aankondiging van M&M's. De ophef was vooral online al weer grotendeels uitgedoofd. Bovendien maakte het snoepmerk al in december bekend dat Rudolph in de reclame van M&M's zou spelen rond de Super Bowl, de finale van het American footballseizoen en een van de best bekeken tv-avonden van het jaar. De stap van M&M's zou daarom ook een publiciteitsstunt kunnen zijn.
M&M's maakt al jaren reclames met de pratende chocolaatjes 'Red' en 'Yellow'. De laatste jaren kregen zij steeds vaker gezelschap van de andere kleuren.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
14 feb Webinar | 2025 Food & Beverage technologie trends: Wat staat er hoog op de agenda?
-
14 feb Sawari Fresh levert biologische gember van Nederlandse bodem
-
13 feb Nestlé adverteert voor meer groei
-
13 feb Thuisbezorgd.nl maakt bestellen nog makkelijker met AI-assistent
-
13 feb Unilever brengt ijstak naar beurzen Amsterdam, Londen en New York
-
13 feb Dsm-firmenich verwacht verdere winstgroei
-
13 feb NVWA waarschuwt voor diverse soorten filet americain van Ladessa
-
13 feb Colruyt Group lanceert plantaardig huismerk Boni Plan’t
-
13 feb AI en digitalisering als drijvende kracht in de voedselindustrie
-
12 feb Topman Ahold Delhaize waarschuwt voor hogere prijzen VS bij heffingen Trump
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan