Welke supermarktketens zijn er in Spanje en wat is hun marktaandeel?

bron: FoodPro Network
MADRID - Er zijn verschillende supermarktketens in Spanje, variërend van kleine lokale winkels tot grote internationale ketens. Hieronder staan enkele van de grootste supermarktketens in Spanje en hun marktaandeel (2021).
-
Mercadona - 25,6% marktaandeel: Dit is de grootste supermarktketen in Spanje, met meer dan 1.600 winkels en meer dan 90.000 werknemers. Het bedrijf richt zich voornamelijk op de verkoop van levensmiddelen, cosmetica en huishoudelijke artikelen.
-
Carrefour - 8,7% marktaandeel: Carrefour is een internationale supermarktketen met meer dan 300 winkels in Spanje. Het bedrijf verkoopt een breed scala aan producten, waaronder levensmiddelen, kleding, elektronica en huishoudelijke artikelen.
-
Dia - 6,6% marktaandeel: Dia is een Spaanse supermarktketen met meer dan 6.000 winkels in verschillende landen over de hele wereld. Het bedrijf richt zich voornamelijk op de verkoop van levensmiddelen en huishoudelijke artikelen.
-
Auchan - 4,9% marktaandeel: Auchan is een Franse supermarktketen met meer dan 300 winkels in Spanje. Het bedrijf verkoopt een breed scala aan producten, waaronder levensmiddelen, kleding, elektronica en huishoudelijke artikelen.
-
Eroski - 4,8% marktaandeel: Eroski is een Spaanse supermarktketen met meer dan 1.000 winkels in verschillende regio's van Spanje. Het bedrijf richt zich voornamelijk op de verkoop van levensmiddelen en huishoudelijke artikelen.
Naast deze grote supermarktketens zijn er ook tal van kleinere, regionale ketens en onafhankelijke winkels die actief zijn in Spanje.
Laatste nieuws
-
20 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
20 jun Nederlandse vlees- en zuivelvervangers zijn wereldwijd meest gezond
-
20 jun Whitepaper: Food Safety Culture
-
20 jun Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
-
19 jun Bestuur Arla en DMK stemmen in met fusie
-
19 jun Unilever overweegt Brits snacksmerk te verkopen
-
19 jun Europese Commissie kijkt naar marktmacht chocoladefabrikant Mars volgens Reuters
-
19 jun Duurdere chocolade leidt tot hogere voedselprijzen in VK
-
19 jun Fonterra wil in Studholme hoogwaardige eiwitten gaan produceren
-
19 jun Nestlé wil sneller groeien via reclame en marketing
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan