Cadbury is grootste voedingsmerk in Verenigd Koninkrijk

05 jun 2024 06:05
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
LONDEN - Op basis van data over supermarktomzet van NielsenIQ kan het merk Cadbury van de Amerikaanse producent van zoetwaren en koekjes Mondelez International worden aangemerkt als het grootste merk in het Verenigd Koninkrijk. In 2022 werd via Cadbury voor 1,885 miljard Britse pond omgezet. Nummer 2 is Coca-Cola met circa 1,6 miljard pond omzet.
De omzet van Cadbury is voor een belangrijk deel te danken aan de introductie van nieuwe producten. In 2022 kwamen onder het merk Cadbury 78 nieuwe producten op de markt en steeg het totaal naar 613. Zonder de inbreng van nieuwe producten zou Cadbury 2,6% in waarde en 8,7% in volume hebben verloren vergeleken met 2021.
Laatste nieuws
-
13 feb Nestlé adverteert voor meer groei
-
13 feb Thuisbezorgd.nl maakt bestellen nog makkelijker met AI-assistent
-
13 feb Unilever brengt ijstak naar beurzen Amsterdam, Londen en New York
-
13 feb Dsm-firmenich verwacht verdere winstgroei
-
13 feb NVWA waarschuwt voor diverse soorten filet americain van Ladessa
-
13 feb Colruyt Group lanceert plantaardig huismerk Boni Plan’t
-
13 feb AI en digitalisering als drijvende kracht in de voedselindustrie
-
12 feb Topman Ahold Delhaize waarschuwt voor hogere prijzen VS bij heffingen Trump
-
12 feb Ahold Delhaize boekt iets meer omzet
-
12 feb Heineken verkoopt meer
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan