Cadbury is grootste voedingsmerk in Verenigd Koninkrijk
05 jun 2024 06:05
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
LONDEN - Op basis van data over supermarktomzet van NielsenIQ kan het merk Cadbury van de Amerikaanse producent van zoetwaren en koekjes Mondelez International worden aangemerkt als het grootste merk in het Verenigd Koninkrijk. In 2022 werd via Cadbury voor 1,885 miljard Britse pond omgezet. Nummer 2 is Coca-Cola met circa 1,6 miljard pond omzet.
De omzet van Cadbury is voor een belangrijk deel te danken aan de introductie van nieuwe producten. In 2022 kwamen onder het merk Cadbury 78 nieuwe producten op de markt en steeg het totaal naar 613. Zonder de inbreng van nieuwe producten zou Cadbury 2,6% in waarde en 8,7% in volume hebben verloren vergeleken met 2021.
Laatste nieuws
-
10 sep ME-AT the alternative: Duitse traditionele producten veganistisch gemaakt
-
10 sep 5 Trends voor digitalisering in food
-
10 sep Nespresso lanceert koffieassortiment met composteerbare capsules
-
10 sep PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
10 sep Mercadona bereikt doel van 50 winkels in Portugal
-
10 sep Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
-
10 sep De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
09 sep Deens onderzoek gericht op plantaardige alternatieven voor ei-ingrediënten
-
09 sep Hoe ziet de voedingsindustrie eruit in Spanje?
-
09 sep Intrafood:24: Ingrediënten & inspiratie voor innovatie in de voedingsindustrie 25 & 26 september
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan