Picnic opent nog eens 25 distributiecentra in Duitsland
bron: FoodPro Network
BERLIJN - Picnic blijft stevig inzetten op Duitsland. De online supermarkt opent er dit jaar liefst 25 extra distributiehubs om in totaal vier tot zes miljoen Duitse huishoudens te bereiken.
De Duitse supermarktgroep Edeka is aandeelhouder van Picnic in Duitsland. In 2021 pompten de aandeelhouders ook nog eens 180 miljoen euro in de Duitse tak. Dit jaar moeten die investeringen te gelde worden gemaakt. Na een omzet van 275 miljoen euro in 2022 gaat Picnic nu voor 400 miljoen euro op de Duitse markt. Dat maakt Lebensmittel Zeitung op uit het financiële jaarverslag.
Nieuwe bezorghubs moeten de expansie mogelijk maken. Eind vorig jaar telde Picnic in Duitsland 34 distributiecentra, eind dit jaar moete dat er 59 zijn. Met de opening van nieuwe fulfilmentcentra in Hamburg en straks ook in Berlijn is de online supermarkt voor het eerst actief buiten het Ruhrgebied. Picnic levert met elektrische wagentjes vanuit lokale hubs.
In 2023 rekent Picnic nog op een nettoverlies van 67 miljoen euro in Duitsland, al is de brutomarge vorig jaar met 1 procentpunt verbeterd tot 36,8%.
Laatste nieuws
-
26 jul Mosa Meat hield eerste proeverij voor gekweekt rundvlees
-
26 jul Ekoplaza gaat samenwerken met chipsproducent FZ Organic Food
-
26 jul McDonald’s wil concurrentie aangaan met Starbucks
-
26 jul Download het e-book: Back to the core in food
-
26 jul IDC-perspectief: hoe Amalthea AI inzet om de opbrengsten en winstgevendheid te verbeteren
-
25 jul Nestlé boekt iets meer omzet
-
25 jul Omzet Unilever stijgt met 4,1 procent
-
25 jul Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
25 jul Oatly verbetert brutomarge
-
25 jul FrieslandCampina blijft last houden van een dalende melkaanvoer
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan