Nationale Kaasweek van 26 mei t/m 1 juni 2023
![](/img/news/015600.jpg)
bron: FoodPro Network
WOERDEN - Van huis uit zijn ondernemers in kaas, dat kan zijn met een winkel, venter of ambulante handel, trots op hun vak en de exclusieve producten die niet in de supermarkt zijn te vinden. Eén keer per jaar laten zij dat tijdens de Nationale Kaasweek extra zien door het product kaas extra in de schijnwerpers te zetten.
Tijdens de Nationale Kaasweek gaan de deelnemende ondernemers hun klanten verassen met heerlijke aanbiedingen en cadeaus. “Lokale foodspecialiteitenwinkels, marktkramen en venters zijn de pareltjes waar de consument een groot assortiment en écht onderscheidende kazen kan vinden. Daarnaast is de consument in deze winkels verzekerd van het feit dat de mensen achter de toonbank goed getraind en gepassioneerd zijn en echt alle details kunnen vertellen waar de kazen zijn gemaakt en welke fantastische verhalen erbij horen. Kaasspecialisten doen dan ook niks liever dan deze kennis te delen met hun klanten. En hoe raar het ook klinkt, als je eenmaal het leuke verhaal achter de kaas weet, dan smaakt hij toch lekkerder” aldus Rick Brantenaar, directeur van Stichting Foodspecialiteiten Nederland.
Maar liefst 80 kaasspecialisten doen mee aan deze week. Op de website www.kaasweek.nl zijn alle deelnemers terug te vinden.
De organisatie is in handen van Stichting Foodspecialiteiten Nederland. Deze stichting heeft ten doel: het adviseren, stimuleren en ondersteunen van activiteiten, die tot gevolg hebben dat de kwaliteit van het zelfstandig ondernemerschap in de detailhandel in foodspecialiteiten verder vergroot wordt. Stichting Foodspecialiteiten Nederland is een onderdeel van Vakcentrum.
Bron: Stichting Foodspecialiteiten Nederland
Laatste nieuws
-
26 jul Mosa Meat hield eerste proeverij voor gekweekt rundvlees
-
26 jul Ekoplaza gaat samenwerken met chipsproducent FZ Organic Food
-
26 jul McDonald’s wil concurrentie aangaan met Starbucks
-
26 jul Download het e-book: Back to the core in food
-
26 jul IDC-perspectief: hoe Amalthea AI inzet om de opbrengsten en winstgevendheid te verbeteren
-
25 jul Nestlé boekt iets meer omzet
-
25 jul Omzet Unilever stijgt met 4,1 procent
-
25 jul Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
25 jul Oatly verbetert brutomarge
-
25 jul FrieslandCampina blijft last houden van een dalende melkaanvoer
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan