Verkoop van suikervrije frisdranken neemt toe
bron: FoodPro Network
In de supermarkt hebben bijna alle frisdranken, inclusief de huismerken, wel een suikervrij alternatief. In een onderzoek van de Nederlandse Vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) onder Nederlanders ouder dan 18 jaar geeft bijna de helft van de respondenten aan minstens één keer in de maand een zero-variant van een frisdrank te drinken. Dat is meer dan in 2021, toen dat aandeel nog 41% was. Dat meldt RTL Nieuws.
Ook cijfers van Coca-Cola is de trend te zien. Het bedrijf verkocht in het tweede en derde kwartaal van dit jaar wereldwijd achtereenvolgens 5% en 3% meer van de suikervrije frisdrankvarianten dan in hetzelfde kwartaal 2022. Terwijl de verkoop van traditionele cola in het tweede kwartaal stabiliseerde en in het derde kwartaal maar 2% steeg.
Supermarktketen Albert Heijn verminderde in de afgelopen jaren geleidelijk het suikergehalte in de huismerken voor cassis, lemon lime en reguliere cola. Ondertussen werd getest of hun klanten het nog steeds lekker zouden vinden. Ook Aldi ziet een verschuiving in de verhouding tussen suikervrije frisdranken en suikerhoudende frisdranken, waarbij het aandeel suikervrij toeneemt.
Laatste nieuws
-
26 jul Mosa Meat hield eerste proeverij voor gekweekt rundvlees
-
26 jul Ekoplaza gaat samenwerken met chipsproducent FZ Organic Food
-
26 jul McDonald’s wil concurrentie aangaan met Starbucks
-
26 jul Download het e-book: Back to the core in food
-
26 jul IDC-perspectief: hoe Amalthea AI inzet om de opbrengsten en winstgevendheid te verbeteren
-
25 jul Nestlé boekt iets meer omzet
-
25 jul Omzet Unilever stijgt met 4,1 procent
-
25 jul Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
25 jul Oatly verbetert brutomarge
-
25 jul FrieslandCampina blijft last houden van een dalende melkaanvoer
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan