Danone wil koekjesmerk Michel et Augustin aan Ferrero verkopen
![](https://www.foodpro-network.nl/storage/news/200/conversions/Michel-et-Augustin-main.jpg)
bron: FoodPro Network
Danone voert exclusieve gesprekken met Ferrero over de verkoop van het merk Michel et Augustin, dat niet meer past in de strategie van het Franse voedingsbedrijf.
Danone kocht Michel et Augustin in 2019, nadat het in 2016 al een minderheidsbelang had genomen in het koekjesmerk. Michel et Augustin is vooral bekend om zoete en hartige koekjes, maar brengt ook desserts en drankjes op de markt. “Michel et Augustin is een geliefd merk, maar het valt buiten onze investeringsprioriteiten, in het kader van onze Renew Danone-strategie”, aldus Juergen Esser, adjunct-directeur van Danone, tegen Reuters.
Daarom onderhandelt Danone nu over de verkoop van het merk met CTH Invest, een Belgische holding van het Italiaanse familiebedrijf Ferrero. Financiële details maken de bedrijven niet bekend.
Meer over
Laatste nieuws
-
26 jul Mosa Meat hield eerste proeverij voor gekweekt rundvlees
-
26 jul Ekoplaza gaat samenwerken met chipsproducent FZ Organic Food
-
26 jul McDonald’s wil concurrentie aangaan met Starbucks
-
26 jul Download het e-book: Back to the core in food
-
26 jul IDC-perspectief: hoe Amalthea AI inzet om de opbrengsten en winstgevendheid te verbeteren
-
25 jul Nestlé boekt iets meer omzet
-
25 jul Omzet Unilever stijgt met 4,1 procent
-
25 jul Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
25 jul Oatly verbetert brutomarge
-
25 jul FrieslandCampina blijft last houden van een dalende melkaanvoer
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan