Danone wil koekjesmerk Michel et Augustin aan Ferrero verkopen

bron: FoodPro Network
Danone voert exclusieve gesprekken met Ferrero over de verkoop van het merk Michel et Augustin, dat niet meer past in de strategie van het Franse voedingsbedrijf.
Danone kocht Michel et Augustin in 2019, nadat het in 2016 al een minderheidsbelang had genomen in het koekjesmerk. Michel et Augustin is vooral bekend om zoete en hartige koekjes, maar brengt ook desserts en drankjes op de markt. “Michel et Augustin is een geliefd merk, maar het valt buiten onze investeringsprioriteiten, in het kader van onze Renew Danone-strategie”, aldus Juergen Esser, adjunct-directeur van Danone, tegen Reuters.
Daarom onderhandelt Danone nu over de verkoop van het merk met CTH Invest, een Belgische holding van het Italiaanse familiebedrijf Ferrero. Financiële details maken de bedrijven niet bekend.
Meer over
Laatste nieuws
-
14 feb Webinar | 2025 Food & Beverage technologie trends: Wat staat er hoog op de agenda?
-
14 feb Sawari Fresh levert biologische gember van Nederlandse bodem
-
13 feb Nestlé adverteert voor meer groei
-
13 feb Thuisbezorgd.nl maakt bestellen nog makkelijker met AI-assistent
-
13 feb Unilever brengt ijstak naar beurzen Amsterdam, Londen en New York
-
13 feb Dsm-firmenich verwacht verdere winstgroei
-
13 feb NVWA waarschuwt voor diverse soorten filet americain van Ladessa
-
13 feb Colruyt Group lanceert plantaardig huismerk Boni Plan’t
-
13 feb AI en digitalisering als drijvende kracht in de voedselindustrie
-
12 feb Topman Ahold Delhaize waarschuwt voor hogere prijzen VS bij heffingen Trump
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan