Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
bron: FoodPro Network
Starbucks is van plan om zijn winkelaantal in India in vier jaar ruimschoots te verdubbelen tot duizend filialen. Dat betekent dat Starbucks er gemiddeld elke drie dagen een nieuwe vestiging bijkrijgt in India. Starbucks verwacht zijn personeelsbestand er ook te verdubbelen tot ongeveer 8600 medewerkers.
Terwijl thee lange tijd de favoriete warme drank in India is geweest, is het drinken van koffie steeds populairder aan het worden bij de groeiende middenklasse. Niet alleen Starbucks breidt er flink uit. Ook een lokale concurrent zoals Blue Tokai doet het goed in India.
Starbucks is sinds 2012 actief in India via een samenwerkingsverband met het Tata-conglomeraat. De doelstelling van duizend winkels in 2028 zou van India een van de belangrijkste buitenlandse markten maken van Starbucks. Dat is wel nog maar een schijntje vergeleken met de meer dan 6500 vestigingen die de keten al heeft in China. Ook daar is het aantal koffiedrinkers de laatste jaren sterk aan het toenemen.
Bron: ANP
Meer over
Laatste nieuws
-
03 okt Hessing neemt 50% belang in Heeren Groenten & Fruit
-
03 okt SVO vakopleiding food en Threewise lanceren de Vakschool van de Toekomst
-
03 okt Boerschappen verwacht 49% groei
-
03 okt Jumbo opent twaalfde Jumbo Foodmarkt in Scheveningen
-
03 okt Hapklare innovatie: AI hervormt de voedingsindustrie
-
03 okt Hoe maakt technologie een duurzaam verschil in de voedingsmiddelen- en drankensector?
-
03 okt Stappenplan Ketenborging
-
02 okt PepsiCo neemt Siete Foods over
-
02 okt Vezet bouwt een nieuwe productielocatie in Warmenhuizen
-
02 okt Coca-Cola Europacific Partners wil enkele Duitse vestigingen sluiten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan