Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
bron: FoodPro Network
Starbucks is van plan om zijn winkelaantal in India in vier jaar ruimschoots te verdubbelen tot duizend filialen. Dat betekent dat Starbucks er gemiddeld elke drie dagen een nieuwe vestiging bijkrijgt in India. Starbucks verwacht zijn personeelsbestand er ook te verdubbelen tot ongeveer 8600 medewerkers.
Terwijl thee lange tijd de favoriete warme drank in India is geweest, is het drinken van koffie steeds populairder aan het worden bij de groeiende middenklasse. Niet alleen Starbucks breidt er flink uit. Ook een lokale concurrent zoals Blue Tokai doet het goed in India.
Starbucks is sinds 2012 actief in India via een samenwerkingsverband met het Tata-conglomeraat. De doelstelling van duizend winkels in 2028 zou van India een van de belangrijkste buitenlandse markten maken van Starbucks. Dat is wel nog maar een schijntje vergeleken met de meer dan 6500 vestigingen die de keten al heeft in China. Ook daar is het aantal koffiedrinkers de laatste jaren sterk aan het toenemen.
Bron: ANP
Meer over
Laatste nieuws
-
02 mei Supermarkten maken schapruimte vrij voor shakes en eiwitrepen
-
02 mei FrieslandCampina wil omzet in Verenigd Koninkrijk in 5 jaar verdubbelen
-
02 mei DSM-Firmenich ziet volumes weer groeien, omzet daalt licht
-
02 mei Tien Cargill-fabrieken in Nederland draaien nu op groene stroom
-
02 mei Cacaoprijs daalt in twee dagen met 27%
-
02 mei Aandeelhouders eens over beloning topman Unilever
-
02 mei Podcast Webinar | Hoe vlieg je een ERP project aan? Het geheim van een succesvolle implementatie
-
02 mei Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
-
01 mei Walmart lanceert nieuwe private-label lijn
-
01 mei Verkopen Starbucks omlaag door zuinigheid bij consumenten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan