Meer dan 1 miljard euro omzet voor Lotus Bakeries
bron: FoodPro Network
Lotus Bakeries wil met zijn Biscoff-speculoos in de top drie van ’s werelds grootste koekjesmerken komen. Lotus Bakeries boekte een recordomzet en groei van meer dan 20% in 2023.
De omzet van Lotus Bakeries groeide vorig jaar met 185 miljoen euro tot 1,063 miljard euro. Een stijging van 21%. Lotus Bakeries had voor het eerst meer dan 1 miljard euro omzet. De groei komt niet alleen door prijsstijgingen, er was een volumegroei van bijna 10%. De volumegroei is voornamelijk autonoom, ongeveer 1% is toe te schrijven aan de overname van Peter’s Yard.
Lotus Biscoff (de speculoos) was goed voor 54% van de omzet (20% groei), de merken Nakd, Trek en Peter’s Yard vertegenwoordigen bijna een kwart van de omzet en ook een kwart groei. Peijnenburg, Dinosaurus-koeken en Suzy-wafels groeiden met 15% naar 22% omzetaandeel.
Biscoff bereikte zelf ook een nieuwe omzetmijlpaal van 500 miljoen euro. Het merk staat nu in de top vijf van ’s werelds grootste koekjesmerken, maar ambieert op langere termijn een plaats in de top drie. Lotus Bakeries heeft hievoor extra investeringen in de productie gedaan.
Meer over
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Voedingsspeciaalzaken verkopen meer producten
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei ING: 'Druk op aanbod grondstoffen tempert productie voedingsindustrie'
-
17 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
17 mei Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
17 mei Volautomatisch wegen, etiketteren en verpakken (video)
-
16 mei Albert Heijn investeert in de toekomst van de eigen varkensketen en verbetert dierenwelzijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan