Burger King verkocht meer producten
bron: FoodPro Network
Burger King verkocht vorig jaar meer Whoppers en andere fastfoodproducten. De omzet van Burger King kwam vooral door de stijging in de verkopen uit op meer dan 11,4 miljard dollar (ruim 10,6 miljard dollar), bijna 7% meer dan in het jaar daarvoor.
De verkopen van Burger King zijn beter dan werd verwacht. Concurrenten zoals McDonald's en Taco Bell lieten onlangs weten dat hun verkopen juist minder sterk waren gestegen dan verwacht, door een boycot in het Midden-Oosten. Burger King stelt ook last te hebben van conflicten in het Midden-Oosten, de inflatie, de volatiliteit van wisselkoersen en verminderde consumentenbestedingen.
Restaurant Brands International, de eigenaar van Burger King, boekte vorig jaar zelf ook meer winst en een hogere omzet. Naast Burger King is het bedrijf ook eigenaar van koffie- en donutketen Tim Hortons en fastfoodrestaurants Popeyes Louisiana Kitchen en Firehouse Subs.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Voedingsspeciaalzaken verkopen meer producten
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei ING: 'Druk op aanbod grondstoffen tempert productie voedingsindustrie'
-
17 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
17 mei Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
17 mei Volautomatisch wegen, etiketteren en verpakken (video)
-
16 mei Albert Heijn investeert in de toekomst van de eigen varkensketen en verbetert dierenwelzijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan