Arla Foods Nederland boekt 11,7% omzetgroei
bron: FoodPro Network
Arla Foods Nederland is onderdeel van het marktcluster Arla Foods Nederland, België, Frankrijk en Luxemburg. De volumegroei van de strategische merken van Arla Foods in dit marktcluster was 6,9% in 2023 tegen 1,3% in 2022. De totale omzet steeg met 10,1% naar 488 miljoen euro. In 2023 steeg de Nederlandse omzet van Arla Foods in dagverse zuivel met 11,7%. Het bedrijf haalde een marktaandeel van 11,1% in de Nederlandse supermarkten.
Komende zomer opent Arla Foods Nederland een kantoor in Utrecht van waaruit de commerciële afdeling van het bedrijf zijn werkzaamheden gaat uitvoeren. Het is een aanvulling op de productielocatie in Nijkerk.
De totale omzet van Arla Foods wereldwijd daalde in 2023 met 0,7% naar 13,7 miljard euro. De lichte omzetdaling in 2023 werd veroorzaakt door valuta-effecten. Arla Foods realiseerde een nettowinst van 380 miljoen euro. Dit is 2,8% van de omzet. Dit percentage zit aan de onderkant van de beoogde nettowinst van 2,8 tot 3,2%. Een deel van de nettowinst wordt verdeeld onder de boereneigenaren.
Arla Foods is een internationale zuivelcoöperatie met 8.500 melkveehouders in Denemarken, Zweden, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België en Luxemburg. Arla Foods verwacht in 2024 verder door te groeien. De verwachte groepsomzet van Arla Foods voor 2024 ligt tussen 13,2 en 13,7 miljard euro, en het verwachte nettowinstaandeel ligt tussen de 2,8% en 3,2%.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Voedingsspeciaalzaken verkopen meer producten
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei ING: 'Druk op aanbod grondstoffen tempert productie voedingsindustrie'
-
17 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
17 mei Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
17 mei Volautomatisch wegen, etiketteren en verpakken (video)
-
16 mei Albert Heijn investeert in de toekomst van de eigen varkensketen en verbetert dierenwelzijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan