Lidl dwingt Tesco tot rebranding
bron: FoodPro Network
Alleen Lidl mag gele circkels voor producten met een lagere prijs gebruiken, zo blijkt uit een rechtszaak in het Verenigd Koninkrijk. Het hof van beroep verplicht Tesco tot een rebranding van zo’n 8 miljoen pond.
Klanten met een Tesco Clubcard betalen voor heel wat producten een lagere prijs. Die prijs wordt in de supermarkten aangeduid met een grote gele cirkel tegen een blauwe achtergrond.
Lidl stapte naar de rechtbank, die vorig jaar oordeelde dat het Clubcard-logo inderdaad een inbreuk is op het handelsmerk van Lidl. Door de gelijkenissen tussen de logo’s kunnen consumenten denken dat de Clubcard-prijzen refereren naar de concurrent en dus lager zijn dan bij Lidl. Enkel voor een inbreuk op het copyright vond de rechtbank de argumenten wat te magertjes.
Ook in beroep volgt de rechter de eerdere uitspraak, aldus The Guardian nu. Het gevolg is dat Tesco het gele logo nu moet veranderen, een rebranding waarvan het de kosten op 7,8 miljoen pond raamt.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Voedingsspeciaalzaken verkopen meer producten
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei ING: 'Druk op aanbod grondstoffen tempert productie voedingsindustrie'
-
17 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
17 mei Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
17 mei Volautomatisch wegen, etiketteren en verpakken (video)
-
16 mei Albert Heijn investeert in de toekomst van de eigen varkensketen en verbetert dierenwelzijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan