Consumentenbond: huismerkverpakking bevat minder lucht dan A-merk
bron: FoodPro Network
"Vaak zijn de verpakkingen van A-merken en huismerken even groot, waardoor het lijkt alsof de inhoud ook hetzelfde is. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn", aldus Consumentenbond-directeur Sandra Molenaar. Soms zijn de verpakkingen van A-merken zelfs groter, maar zit er volgens de Consumentenbond gewoon heel veel lucht in.
"Dat zien we vooral bij wasmiddelen en vaatwastabletten. Dat zet consumenten op het verkeerde been, en het is ook niet bepaald duurzaam", aldus Molenaar. Zo zitten er bij Robijn 15 wascapsules voor witte was in een doos en in dezelfde doos huismerkverpakking 24 capsules. De vaatwastabletten van Sun spannen de kroon: een doos bevat 21 stuks, maar de meeste huismerken geven met 40 tabletten in een kleinere doos bijna twee keer zoveel.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Voedingsspeciaalzaken verkopen meer producten
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei ING: 'Druk op aanbod grondstoffen tempert productie voedingsindustrie'
-
17 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
17 mei Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
17 mei Volautomatisch wegen, etiketteren en verpakken (video)
-
16 mei Albert Heijn investeert in de toekomst van de eigen varkensketen en verbetert dierenwelzijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan