Omzet detailhandel toegenomen in februari

bron: FoodPro Network
De omzet van de Nederlandse detailhandel is in februari met 3 procent toegenomen in vergelijking met een jaar eerder. Dat meldt het CBS. Winkeliers zagen het verkoopvolume gemiddeld met 2,7 procent stijgen. Verder werd online 5,3 procent meer omgezet, aldus het CBS.
Volgens het CBS ging in de non-foodsector de omzet met 3,9 procent omhoog. Drogisterijen, winkels in schoenen en lederwaren en doe-het-zelfartikelen hebben in februari meer omgezet. Winkels voor recreatie-artikelen, consumentenelektronica en meubels en woninginrichting hebben minder omgezet.
In de foodsector was het een plus van 1,4 procent. Daar lag het verkoopvolume wel gemiddeld 0,5 procent lager, dus werd de omzet gestuwd door prijsverhogingen. De omzet van supermarkten steeg met 1,1 procent, die van speciaalzaken was 3,8 procent hoger.
Het CBS zegt dat de omzetcijfers wel zijn gecorrigeerd voor de samenstelling van kalenderdagen in februari. Op sommige dagen van de week wordt meer verkocht dan op andere dagen. Zonder deze correctie was de omzet van de detailhandel 5 procent hoger dan een jaar eerder, aldus het CBS.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Nederlander Jochanan Senf wordt topman bij Ben & Jerry's
-
11 jul 6 tips voor het vertalen van etiketten
-
11 jul Slimme winkelwagens met kassafunctie in de VS (video)
-
11 jul Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
-
10 jul FrieslandCampina breidt distributieafspraken met IMCD uit
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Van Milaan tot New York: zo bewaakt Campari zijn kenmerkende smaak
-
10 jul Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan