Kip met keurmerk wint aan populariteit in supermarkten
04 apr 2024 10:45
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
Supermarkten verkopen steeds meer voedings- en drankproducten met een keurmerk. Vooral kip met keurmerk wordt steeds populairder. Volgens marktonderzoeker Circana bestond een kwart van de omzet in voeding en dranken vorig jaar uit producten met een keurmerk. Een jaar eerder was dit nog 22 procent.
De groei komt voor een groot deel door de vervanging van regulier kippenvlees door producten met een Beter Leven-keurmerk met één ster. Hiermee was vorig jaar een bedrag van een half miljard euro gemoeid. Kip staat daardoor nu op de derde plaats van populaire producten met een keurmerk, na vis en eieren. Bij vis komt 80 procent van de omzet uit producten met een keurmerk, bij eieren is dat bijna 80 procent en bij kip 60 procent.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Voedingsspeciaalzaken verkopen meer producten
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei ING: 'Druk op aanbod grondstoffen tempert productie voedingsindustrie'
-
17 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
17 mei Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
17 mei Volautomatisch wegen, etiketteren en verpakken (video)
-
16 mei Albert Heijn investeert in de toekomst van de eigen varkensketen en verbetert dierenwelzijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan