Pieter Pot heeft recordaantal bestellingen na doorstart
bron: FoodPro Network
Sinds de doorstart op 26 maart noteert Pieter Pot een recordaantal bestellingen. De verpakkingsvrije online supermarkt kan daardoor mogelijk sneller winstgevend worden.
In één week noteerde Pieter Pot 4.500 bestellingen met gemiddeld zeventien artikelen per order. Daardoor kon de online supermarkt 76.500 verpakkingen uitsparen. “Zo’n groot aantal hebben we zelfs voor onze doorstart nog nooit gehad”, aldus oprichter Jouri Schoemaker tegen De Telegraaf. Pieter Pot moet de organisatie al opschalen om alle bestellingen op tijd te bezorgen en de voorraden weer aan te vullen.
De startup heeft ook de crowdfundingcampagne verlengd tot eind april, in de hoop zo 1,8 miljoen euro op te halen. Met dat geld wil de online supermarkt het assortiment sneller aanvullen en innovaties doorvoeren. Het bedrijf wilde aanvankelijk tegen eind dit jaar winstgevend zijn, “maar als we in dit tempo doorgaan, lukt dat eerder. Dan zouden we dit jaar het eerste verpakkingsvrije bedrijf ter wereld zijn dat op landelijke schaal winstgevend is”, aldus Schoemaker.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Voedingsspeciaalzaken verkopen meer producten
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei ING: 'Druk op aanbod grondstoffen tempert productie voedingsindustrie'
-
17 mei GFSI erkende standaarden: enkele voor- en nadelen
-
17 mei Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
17 mei Volautomatisch wegen, etiketteren en verpakken (video)
-
16 mei Albert Heijn investeert in de toekomst van de eigen varkensketen en verbetert dierenwelzijn
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan